Den danska hundlagen ...

Sv: Den danska hundlagen ...

Jag har inga barn, men får ändå för mig att i den åldern så är de tämligen lättpåverkade. Att då som förälder ta sitt ansvar och förklara vad som är rätt och fel borde inte vara så himla svårt.

Lika lätt som med hundar ungefär.
Och straffet för ett sådant misslyckande skall inte vara döden.
Vare sig ihjälbiten av någon hund eller överkörd av en bil.
Bilföraren har samma strikta ansvar som hundägaren.

Man får inte köra på - något - oavsett.
Om det så kommer flygande som ett reaplan.

Det går alldeles utmärkt att komma överens med hundar, det ger en trevligare relation än att bestämma över o dressera.
Resonera går däremot inte, även om många hundägare försöker.

Föräldrar har ansvar för sina barn, men inte det strikta ansvar som för en hund, ett barn på 15-18 år är exempelvis straffmyndig och även om det möjligen kan komma att man som förälder till yngre barn kan betalar ersättning för något förstört så hamnar man aldrig i rätten på sitt barns vägnar (för vad barnet kan ha hittat på) vilket man mycket väl kan bli för en hunds skull.

Barn är väldigt lättpåverkade, de gör som kompisarna, som äldre syskon, som på TV eller som något annat de sett. De barn jag sett gå fram till hundar är nog mest de i 5-12 års åldern eller så, det finns många småttingar som älskar djur. Jag och mina kompisar gjorde det jämnt som barn och mina föräldrar och hundarnas ägare viste inte bättre, ingen sa någonsin till mig utan snarare uppmuntrade det. De var stolta och glada över sina djur och såg inget fel i att barn gillade dem. Det är först som äldre jag insåg att alla inte gillad det, men då var min iver att klappa alla hundar jag såg sedan länge försvunnen.

Det går alldeles utmärkt att komma överens med hundar, det ger en trevligare relation än att bestämma över o dressera.

Absolut.
Men man måste inte.
Det går att köra med kadaverdisciplin och "Här-Bestämmer-Jag" attityd.
Vilket verkligen inte går att göra med ett barn äldre än 6 år.

Jag tycker att det verkar som att människor som vill ha fullständig kontroll på sin omgivning föredrar hundar framför barn.

Absolut.
Men man måste inte.
Det går att köra med kadaverdisciplin och "Här-Bestämmer-Jag" attityd.
Vilket verkligen inte går att göra med ett barn äldre än 6 år.

Jag tycker att det verkar som att människor som vill ha fullständig kontroll på sin omgivning föredrar hundar framför barn.

Den ras jag har kommer man ingen vart med genom att den attityd du beskriver här. Så passningen gick inte hem, om det nu var mig du pikade eller rent allmänt.

Jag är förvånad över att barn uppenbarligen skulle ha intelligens motsvarande en hund. Men jag antar att det är barn till föräldrar med den attityden som tillåts springa omkring hur som helst, överlämnade till omgivningens ansvar. Jag är glad att den här gruppen dock inte verkar vara så särskilt stor, de flesta lyckas uppenbarligen med uppfostran trots allt.

Varför tog du upp barn i den här tråden? Som handlar om hur den danska hunden Cato försvarade en pinne på sin egen tomt mot en inkräktande främmande hund?

Har du någon egen hund?

Jag är förvånad över att barn uppenbarligen skulle ha intelligens motsvarande en hund.
Varför då?
Vad trodde du?
Mindre eller större?

Bebisar föds med små hjärnor som sedan växer.
De är inte så smarta vid leverans.
Och inte kan de något då heller.

Men jag antar att det är barn till föräldrar med den attityden som tillåts springa omkring hur som helst, överlämnade till omgivningens ansvar.
Varför då?

Tvärt om säger jag.
Om man är medveten om att det kan hända en massa med barn på samma sätt som med hundar så ser man till att hålla ordning på barnen.
Om man däremot tror att barnen skall hålla reda på sig själva för att de är människor så blir det mindre bra.

Hur menar du, är man bebis tills man blir 18 år och därefter genast vuxen? Och under åren före 18 så kan man inte lära sig något, man är på samma nivå intelligensmässigt som en hund? Och det åligger omgivningen att försöka få någon ordning på en eftersom det är en uppgift som vida överstiger vad föräldrarna ska anses klara av?

Om man måste "hålla reda" på sitt barn, är inte det att ha något slags "fullständigt kontrollbehov"? Och då skaffar man ju istället hund, enligt dig?

Hur tänker du när du lyckas komma på den frågan, tror du på allvar att någon anser att man är bebis till man är 17 och 364 dagar och sedan blir vuxen över natten? Var fick du inspirationen till den bisarra frågan?

Lobelia. Varför har du en så nedlåtande ton i dina motfrågor till alla som inte håller med dig?
Det är bara Inte_Ung och två till som du (orkar inte gå tillbaka och kolla deras nick) som du inte svarat snäsigt eller nedlåtande. Det blir ju jättetrist att föra diskussioner på den nivån :(

Hur tänker du när du lyckas komma på den frågan, tror du på allvar att någon anser att man är bebis till man är 17 och 364 dagar och sedan blir vuxen över natten? Var fick du inspirationen till den bisarra frågan?

Och jag undrar vart du får din inspiration ifrån som ältat om samma sak i 11 dagar. Du nervärderar folk genom att dra upp saker och förlöjliga med dina argument som inte ens hör till tråden och lyfter dig själv högt upp på en piedestal.
Allvarligt, du måste ha problem som inte kan släppa att folk inte tycker som dig. Och du tjatar om drevet, medans du nu själv fått hit ett drev. är ni som gör man tröttnar att vara här på hund.
Ni har ingen kunskap om hund, men läsa lagar och regler ska ni göra.
Jag är så jävla less på er som jämt ska in och förstöra i våra hundtrådar.
Ni ska bara hit och tjafsa.
Vi hundägare har nog väldigt koll. Är bara att vi som annat folk, har sunt förnuft.
Medans ni som jämt tjafsar inte vet vad det är, för där ska bara lagar och regler gälla.
Så länge som jag har haft hund. Så vet jag att man jämkar ofta mellan parter, oavsett vad lagen säger.
Men du/ni fortsätter tjata om er skit ändå.

Till Inte_Ung

Finns skitfolk inom allt, även hund, men du och ditt drev drar alla över en kam. Som du skrev, konstigt att du alltid träffar på konstiga hundfolk. Visst är det så.. Och visst är det konstigt att du alltid får konstiga hyresgäster mm som du skriver i sina trådar. Man kan ju undra som sagt, varför du alltid träffar på konstigt folk.. Om det så är hundfolk, hyresgäster osv.. Du är också jäkligt bra på att lyfta dig själv till skyarna och gärna trampa på andra med din diskussionsteknik. Är bara att vi är flera som kommit på hur du fungerar, utan att bli bannad. För moderatorerna säger det själva, att du alltid håller dig på gränsen till att bli bannad..

Fy vad jag är trött på ert jävla tjafs jämt här. Ni förstör glädjen här på hund.

Banna gärna mig, för jag har fått nog av Buke och att vissa alltid får hålla på och vara på gränsen och bara jävlas som här på hund, fast de inte ens är intresserade..

Senast ändrad:

Lobelia. Varför har du en så nedlåtande ton i dina motfrågor till alla som inte håller med dig?
Det är bara Inte_Ung och två till som du (orkar inte gå tillbaka och kolla deras nick) som du inte svarat snäsigt eller nedlåtande. Det blir ju jättetrist att föra diskussioner på den nivån :(

Vi andra är drevet och de hon svarar är hennes drev..

Jasså, har jag ställt den frågan förr? Och om den då är förnedrande att förklara vad är den då inte att besvara?

Att du lyckas skriva spaltmeter för att hacka på allt och allting jag gör är jag så van vid. Självklart så blir jag inte ett under av artighet mot folk som skriver inlägg av din kaliber, ibland blir man färgad av alla otrevliga påhopp. Som här när du passar på att tala om ur otrevlig jag är för femtielfte gången. Hur orkar du vara så genomotrevlig? Och osaklig. Bara en massa spydigheter och osakligheter. Hur kan du mena att hundägare har koll efter all osakligheter de presterat här, hundägare är inte ens överens i tråden eller med si själva.

Senast ändrad:

Jasså, har jag ställt den frågan förr? Och om den då är förnedrande att förklara vad är den då inte att besvara?

Att du lyckas skriva spaltmeter för att hacka på allt och allting jag gör är jag så van vid. Självklart så blir jag inte ett under av artighet mot folk som skriver inlägg av din kaliber, ibland blir man färgad av alla otrevliga påhopp. Som här när du passar på att tala om ur otrevlig jag är för femtielfte gången. Hur orkar du vara så genomotrevlig? Och osaklig. Bara en massa spydigheter och osakligheter. Hur kan du mena att hundägare har koll efter all osakligheter de presterat här, hundägare är inte ens överens i tråden eller med si själva.

Vet du, jag har inte ens koll på vad du brukar skriva i andra trådar. Så gnäll inte på att jag brukar klaga på dig. Men det kan vara så, men då är det inte nicket jag skriver till, utan vad du skriver. Orkar inte ha full koll på vad alla skriver. Men en del nick fastnar i huvudet. Men tyvärr, du är inte ett av dom om du nu trodde det.
Spaltmeter? Tillåt mig skratta. Vem har skrivit som en tok i den här tråden och inte kan släppa och gå vidare.. Hå hå jaja :D

Hundägare och koll. Menar du att dessa hundägare som är här på buke, representerar hela Sveriges hundfolk... Buke är en liten liten klick som du gärna klampar på..

Nog från mig. Jag var bara tvungen att kika in och kolla hur denna tråden fortfarande kunde leva. Men då såg jag ju vilka som kommit hit och hjälpte dig och tjafsa, så då var det inte konstigt att den fortsatte som du börjat ...

Men lugn och fin nu.
Vi diskuterar ju bara litet.

Kan du inte komma med sakliga argument i stället för personangrepp så blir det ju däremot tråkigt.

Nä nu blev det dålig stämning.

Och jag undrar vart du får din inspiration ifrån som ältat om samma sak i 11 dagar. Du nervärderar folk genom att dra upp saker och förlöjliga med dina argument som inte ens hör till tråden och lyfter dig själv högt upp på en piedestal.
Allvarligt, du måste ha problem som inte kan släppa att folk inte tycker som dig. Och du tjatar om drevet, medans du nu själv fått hit ett drev. är ni som gör man tröttnar att vara här på hund.
Ni har ingen kunskap om hund, men läsa lagar och regler ska ni göra.
Jag är så jävla less på er som jämt ska in och förstöra i våra hundtrådar.
Ni ska bara hit och tjafsa.
Vi hundägare har nog väldigt koll. Är bara att vi som annat folk, har sunt förnuft.
Medans ni som jämt tjafsar inte vet vad det är, för där ska bara lagar och regler gälla.
Så länge som jag har haft hund. Så vet jag att man jämkar ofta mellan parter, oavsett vad lagen säger.
Men du/ni fortsätter tjata om er skit ändå.

Till Inte_Ung

Finns skitfolk inom allt, även hund, men du och ditt drev drar alla över en kam. Som du skrev, konstigt att du alltid träffar på konstiga hundfolk. Visst är det så.. Och visst är det konstigt att du alltid får konstiga hyresgäster mm som du skriver i sina trådar. Man kan ju undra som sagt, varför du alltid träffar på konstigt folk.. Om det så är hundfolk, hyresgäster osv.. Du är också jäkligt bra på att lyfta dig själv till skyarna och gärna trampa på andra med din diskussionsteknik. Är bara att vi är flera som kommit på hur du fungerar, utan att bli bannad. För moderatorerna säger det själva, att du alltid håller dig på gränsen till att bli bannad..

Fy vad jag är trött på ert jävla tjafs jämt här. Ni förstör glädjen här på hund.

Banna gärna mig, för jag har fått nog av Buke och att vissa alltid får hålla på och vara på gränsen och bara jävlas som här på hund, fast de inte ens är intresserade..

:bow::bow::bow:

För två år sen lämnade jag Buke för jag lessnade fullständigt på att vissa verkade mer intresserade av att hacka sönder trådar, hugga på andra, märka ord och gadda ihop sig.

Efter ett par veckor tillbaka här har jag upptäckt att det inte förändrats. Samma folket beter sig exakt lika ännu.

Det har inte funnits något intresse av trådämnet öht från början av dessa två. Det har bara velat tjaffsas och när kunskapen och ämnet har blivit uttjatat har man hittat något nytt OT att spinna vidare på.

Men hur kan du utläsa det ur det som jag skrev?
För det var ju verkligen inte så som jag menade.
Hur kunde det bli så fel i kommunikationen?

Det finns massor av andra trådar.
Kan du inte läsa i dem i stället om vissa trådar irriterar dig?
Det verkar på något vis enklare.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 856
Senast: mars
·
Övr. Hund Om en hund har blivit anmäld till länsstyrelsen pga att den har bitit några gånger. Vad gäller då? Vilka rättigheter har ägaren och...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
21 254
Senast: Jadzia
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 498
Senast: Sel
·
Övr. Hund Mor o far fick ta bort sin cavalier i november pga ngn form av hastig blodcancer. Sorgen var stor och sökandet på olika säljsidor pågick...
2
Svar
24
· Visningar
2 963

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka