Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Hundhälsa min hund har bott hos mig sen i september. Jag bytte foder från doggy till färskfoder rätt omgående. Hon åt först mush och sen VoH under...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 645
Senast: snorp
·
Övr. Hund Har letat hundras under en lång tid nu och börjar bli väldigt less på att ständigt bli besviken. När vi tror att vi läst på ordentligt...
2 3
Svar
56
· Visningar
6 911
Senast: Riru
·
Övr. Hund Jag vill skaffa mig lite böcker och/ eller broschyrer om allt som har med skaffa hund att göra. Typ innan valpen kommer, första tiden...
Svar
8
· Visningar
784
Senast: Kimmya
·
Övr. Hund Jag har bara erfarenhet av en hund, min nuvarande, men undrar om det är vanligt att det kliar på hundar när de blir blöta? Efter en...
Svar
17
· Visningar
1 948
Senast: purity_666
·
Övr. Hund Om jag som har F-skatt, går en kurs på en hos min lokala SBK, där klubben har tagit in en kursledare som fakturerar klubben med moms...
Svar
5
· Visningar
1 226
Senast: tinaiva
·
Hundavel & Ras Hej alla, Kastar mig in här i hundforumet med en förmodligen udda fråga, Jag kommer sannolikt att flytta till ett land där...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
10 001
Senast: Raderad medlem 94602
·
Övr. Hund Finns det någon tydlig lagstiftning kring detta? Vad är okey enligt lag, vid tex korrigering? Eller är allt bara ”upp till en själv”?
Svar
2
· Visningar
922
Senast: Korekatten
·
Hundhälsa Någon som har erfarenhet av Pennhip-röntgen? Det är snart dags att röntga min unghund för HD och ED och jag stötte då på begreppet...
Svar
5
· Visningar
1 622
Hundhälsa Hur vanligt är det att hanar störs och blir jobbiga, pipiga, okoncentrerade etc. kring löptikar? Går sådant mycket i arv? Jag har typ...
2
Svar
38
· Visningar
5 335
Senast: Ainon
·
Övr. Hund Jag funderar på en sak som rör samspelet mellan våra två hundar. Det är Ziggy, 3-årig dansk svensk gårdshund, och Rocky, jämthundsvalp...
Svar
6
· Visningar
739
Övr. Hund Sigge låter och pratar en del. Dels lite muttrande men också med morr och ibland skall. Nu är det inget stort problem, men...
Svar
0
· Visningar
388
Senast: Jenka
·
F
  • Låst
Övr. Hund Jag kan börja! :D Stod ju i valpkö på en megaintressant kombination där flera av valparna dog, av 10 klarade sig slutligen bara 4; en...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
119 200
Senast: vallhund
·
Övr. Hund Igår åkte jag in till ”stan” för att miljöträna valpen. Vi går på en väg och så kommer det en kille på cykel och svänger ut på vägen vi...
Svar
15
· Visningar
2 031
Övr. Hund Så kom dagen när även vi råkade ut för lösspringande argsint hund. Min sambo hade vår 1 åriga Franke (10kg) i koppel när två lösa BC's...
Svar
14
· Visningar
1 539
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Lite spinoff från en annan tråd samt en diskussion jag såg på FB för ett tag sen: Har du/din ras en bra rasklubb? Jobbar den för...
2
Svar
36
· Visningar
3 488
R
Hundhälsa Grannen nedanför har en liten hund som vi sällan märker av, ibland skäller den lite på kvällen men inte mer än så. Nu idag har den...
Svar
18
· Visningar
3 674
Övr. Hund Varning för långt inlägg och uthängning av mig själv som usel hundägare :o Men såhär. Jag kanske utnämner mig själv till bukes sämsta...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 161
Senast: Korekatten
·
Övr. Hund Jag ska försöka dra ihop en kurs för min rasklubb. Och jag är total newbie på detta.. Ni som har mer koll- vad ska man tänka på? Vad...
Svar
3
· Visningar
631
Senast: Kakis
·
Övr. Hund Nu ska behovet av förstärkt straffrättsligt skydd för polishundar och -hästar ses över, hurra. Ca 11.50...
2
Svar
31
· Visningar
2 524
Senast: mandalaki
·
Hundavel & Ras Jag har börjat spana på hovawart som nästa ras. Har nu schäfer som jag tränar specialsök, spår och lite lydnad med. Hon börjar dock bli...
2
Svar
22
· Visningar
5 144
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar