Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Övr. Hund Letat på flera ställen men hittar enbart för små raser. Någon som vet vart man kan få tag till lite större hundar?
Svar
4
· Visningar
1 018
Senast: eldkyss
·
Hundhälsa Tänkte promenera med herr pudel på isvägen imorgon. Har dock upptäckt att han kan bli irriterad i öronen efter en promenad då det...
Svar
11
· Visningar
1 222
Senast: pepp
·
  • Låst
Hundträning Med inspiration från de andra "vi som tränar.." trådarna så tänkte jag att det vore väl på sin plats med en nw-tråd också. Här kan vi...
Svar
2
· Visningar
462
Senast: bollen__
·
Hundavel & Ras Min syster med familj fundera på hund, de är inne på en finsk lapphund. Nån som vill dela med sig av sina erfarenheter av rasen? Vad...
Svar
12
· Visningar
2 432
Övr. Hund Finns det någon bra sida eller bok där man kan läsa om vallning? Hur det går till, hur man brukar jobba. :) Ja lite trevlig fakta helt...
Svar
3
· Visningar
516
Senast: Snö
·
Hundhälsa "En tredjedel av alla mopsar i Sverige är halta, vingliga och muskelsvaga, visar en ny svensk studie. Flera av de hundar som lider av...
Svar
12
· Visningar
1 915
Senast: yennork
·
Övr. Hund Nu har jag börjat träna valpen inför eventuella brukstävlingar. Men har ju en rad lekar/aktiviteter som jag kört med min gamla hund...
Svar
0
· Visningar
504
Senast: Kimmya
·
Övr. Hund Vore kul med lite inspiration. Har nån gjort egna leksaker (kamp- eller andra?). Man kan ju alltid köpa, men jag tycker personligen det...
Svar
4
· Visningar
1 236
Senast: bollen__
·
Hundavel & Ras Min kompis planerar att skaffa en amris och jag ställer såklart upp som bollplank/hjälp/stöd iom att det är hens första egna hund. Jag...
Svar
11
· Visningar
2 385
Senast: Snuffsan
·
Hundavel & Ras Hej! Önskar tips på hundraser som inte har mycket vaktinstinkter, jaktinstinkter eller skäller mycket. Tacksam för svar! :)
2 3
Svar
45
· Visningar
12 442
Senast: Raderad medlem 94602
·
Hundavel & Ras Det skulle vara intressant att läsa hur viktigt det är för er att föräldrarna gjort MH/BPH när ni letar valp? Funderingen kommer dels...
2
Svar
38
· Visningar
2 614
Senast: Kilauea
·
F
Svar
2
· Visningar
23 842
Övr. Hund Hej! Nu är jag väldigt tidigt ute (är.. hmm... kanske ett halvår kvar tills kantarellsäsongen är som bäst), men vill lära min hund att...
Svar
5
· Visningar
652
Senast: Lyraolissy
·
Övr. Hund Tips om bra böcker om hundträning, hundens beteenden och allt annat som rör hund sökes! Hittat boken: Starka tillsammans : i träning...
Svar
5
· Visningar
553
Senast: snorp
·
Hundavel & Ras Hej! Jag är en tjej som planerar att skaffa min första egna hund inom en framtid och har fastnat lite extra för Italiensk Vinthund. Jag...
Svar
10
· Visningar
3 854
Senast: almitra
·
Hundhälsa Jag har en tik, på 9 år och jag funderar på om hon skulle behöva något kosttillskott? Hon hoppar och flänger som förr, så jag tänkte...
Svar
1
· Visningar
395
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Känner för en lek :D. Beskriv er/era hundars personlighet utifrån bokstäverna i hundens namn! Lägg gärna även upp bild på er hund.
2
Svar
28
· Visningar
1 775
Senast: Theodor
·
Övr. Hund Denna tråden kanske uppfattas som lite kall men tanke på att jag nyss fått reda på att min hund är dödligt sjuk. Det är inte min mening...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 262
Senast: Theodor
·
Övr. Hund Hej Jag har varit och nosat på denna fråga förut i detta forum. Men jag har en Kelpie på 8 månader. Hon funkar jättebra och känns inte...
Svar
14
· Visningar
4 219
Senast: mandalaki
·
Övr. Hund Jag behöver tips på vad jag kan ha som bädd och som inte blir för varmt. På jobbet har hon skumgummi och en fleece ovanpå det, och jag...
2
Svar
22
· Visningar
1 909
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar