Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Hundhälsa Bruce har dålig andedräkt, och har alltid haft. Minns redan första veckorna då vi fick hem honom som liten valp att jag reagerade på...
Svar
7
· Visningar
2 199
Övr. Hund Jag alltså.. som är vansinnig på speciellt ett hundmöte och måste skriva av mig, kanske få något råd. En av mina hundar har varit...
Svar
6
· Visningar
1 489
Senast: Ananas
·
Hundhälsa Min mops är 5 år gammal och hennes andning och ork blir sämre för varje år. Nu är det olidligt hon flåsar för minsta lilla, och vi kan...
10 11 12
Svar
237
· Visningar
44 030
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Någon som varit med om att en hane totalt blivit *störtkär" (förmänskligande uttryck men i brist på bättre) i en tik så att det blivit...
Svar
10
· Visningar
3 198
Senast: Lena_B
·
Hundhälsa Hur gör ni andra för att hålla hundarna i trim nu när det är värmebölja? Ammo och jag har aldrig upplevt värme så här länge tillsammans...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 332
Senast: Santoxen
·
Övr. Hund ...till bläckisen! @mandalaki
Svar
4
· Visningar
1 107
Senast: mandalaki
·
Hundhälsa Ger ni era hundar vätskeersättning nu i värmen? Här har det varit närmare 30 grader i nästan två veckor nu. Vi tar det lugnt och det...
Svar
13
· Visningar
984
Senast: Acto
·
Övr. Hund Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
17
· Visningar
1 004
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Har alltid haft ett öga för Beagle, verkar vara en rolig och humoristisk hund, men mitt hjärta har alltid varit hos schäfern och har...
2
Svar
30
· Visningar
6 194
Senast: Sampi
·
Övr. Hund Vi ska på lördag köra från Uppsala till Linköping och skulle gärna stanna och bada någonstans längs vägen och helst ha med hundarna...
Svar
6
· Visningar
864
Hundträning Min fantasi är slut, vilket innebär att pensionärens träning blir slarvig, oinspirerad och oengagerad. Nån som har tips på något roligt...
Svar
1
· Visningar
564
Hundavel & Ras Ni som har Vizsla/erfarenhet av Vizsla, hur aktiverar ni era hundar? Kan ni ha dom lösa?
Svar
8
· Visningar
4 352
Senast: Roxer
·
Övr. Hund Jag försöker lära in handtarget (när jag hållet fram handflatan ska hunden trycka nosen mot den). Jag ska ha det till avlämningar vid...
Svar
8
· Visningar
1 628
Övr. Hund Hunden snart 2 år är en omplacering, varit hos oss ca 2mån. Väldigt livlig och ivrig, dock svår att få stopp på i vissa lägen. Behöver...
Svar
2
· Visningar
696
Senast: Fruentimber
·
Övr. Hund Vår tik började löpa idag = hon ska paras för första gången :nailbiting: Vad kan man förvänta sig? Hur förändras energin och när? När...
Svar
9
· Visningar
1 203
Hundhälsa Tikens "tumme" hoppade ut led efter en häftig inbromsning för en vecka sedan. Jag såg att tummen/klon pekade rakt ut åt sidan, rusade in...
Svar
2
· Visningar
1 316
Senast: em-pirre
·
Hundträning Hur ser det ut för alla med Bukehundar som tränar (inför någon form av tävlande, alltså inte motion/fysträning), vad tränar ni, och är...
2
Svar
30
· Visningar
2 380
Senast: Blueberry
·
Hundhälsa Finns det någon form av träning att få bort lite av hängjuver (dom bakre)? Nästan så juvren hänger längre ner än bröstkorgen. Hon har...
Svar
1
· Visningar
955
Senast: AraSlei
·
Hundhälsa Så har vi kommit till det beslut som inte går att undvika när man har ansvar över ett annat liv. När ens hund är så gammal att det inte...
2
Svar
29
· Visningar
2 146
Senast: Flavor
·
Hundhälsa Har en 11 årig snart 12 årig rottis hane som jag misstänker borrelia på. För ca en o halv månad sedan fick han konstiga symtom han blev...
Svar
18
· Visningar
2 246

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar