Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Hundhälsa Vi har en 3-årig kastrerad dvärgschnauzertik som under en period har haft skumma symptom. Hon är under utredning nu men än så länge har...
Svar
14
· Visningar
1 276
Senast: igbest
·
Hundavel & Ras Jag har semester och är latare än vanligt så jag kopierar mitt inlägg från snacketråden. Efter Filimons plötsliga bortgång har tankarna...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 180
Senast: Tuggben
·
Övr. Hund Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2
Svar
20
· Visningar
2 186
Senast: Raderad medlem 94602
·
Hundhälsa Jag vet att om man vill minska risker för juvertumörer så bör livmodern opereras bort i tidig ålder om man ska få önskad effekt. Vår tax...
Svar
13
· Visningar
6 085
·
Hundhälsa Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
11
· Visningar
2 636
Övr. Hund Då detta är mer eller mindre aktuellt i vårt hus det kommande året så blev jag lite nyfiken på hur andra människor tänker kring detta...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
10 229
Senast: linnsan
·
Hundhälsa Jag har aldrig haft problem med trampdynorna på någon hund innan, så jag står lite handfallen. Trampdynorna är fransiga i framkant. Jag...
Svar
17
· Visningar
2 455
Senast: Elementary
·
Övr. Hund Tycker det hade vart intressant att få reda på vad era hundar tycker är bästa belöningen under träning. Lite inspiration skadar inte...
Svar
19
· Visningar
1 646
Senast: niardasp
·
Hundhälsa Jag har läst att 16-18 timmar är normalt? Tycker att det låter mycket?
Svar
4
· Visningar
858
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Verkar ha varit en ambull som anföll 2 män. https://www.expressen.se/nyheter/man-dod-efter-hundattack/
27 28 29
Svar
562
· Visningar
42 646
·
Övr. Hund När räknas en hund som gammal? Min Lady är 12 nu (troligen, hon var omhändertagen när vi hämtade henne för 7 år sedan), papillion
2
Svar
25
· Visningar
2 762
Senast: Viva
·
Hundavel & Ras Det blev så att vi köpte oss ett hus på 154kvm med tillhörande tomt på nästan 2500kvm och på den tomten kommer det förhoppningsvis att...
Svar
15
· Visningar
2 325
Senast: mackan
·
Övr. Hund Ni med hundvakt, vad har ni hen att göra och hur länge? Vi tog en omplacering i maj som snart fyller 2 år. Jag börjar jobba tre dar i...
Svar
8
· Visningar
982
Senast: Lindon
·
Övr. Hund Kan man det? Nu tänkte jag typ på rumpbiten och huvudet, alltså fiskrenset? Tack!
Svar
17
· Visningar
28 973
Senast: mandalaki
·
Hundhälsa I tisdags kväll fick min älskade Abbe somna in. Ute på landet där han alltid mådde som allra bäst. Fem år och fyra dagar. Den orättvist...
Svar
11
· Visningar
1 680
Hundavel & Ras Är det någon som har importerat hund från Danmark eller Tjeckien? Vad bör man mer tänka på än pass och vaccin mot rabies? Har någon...
2
Svar
33
· Visningar
3 980
Senast: Hyacinth
·
Hundavel & Ras Japp. En rasväljartråd! ;) Har för tillfället två JRTC-russllar, men eftersom gammeltanten är 13,5 år och den yngre förmågan, som är 2...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
7 686
Senast: em-pirre
·
Hundhälsa Min hund har legat inne på det stora djursjukhuset måndag tills i går em, pga inflammation i bukspottskörteln. Hon får Tradolan med hem...
Svar
4
· Visningar
1 304
Senast: TinyWiny
·
Hundhälsa Om man avelsspärrar en hund, kan man se orsak till avelsspärren på Avelsdata eller står det enbart spärrad? Kan man till exempel se om...
Svar
7
· Visningar
2 945
Senast: russinbulle
·
Övr. Hund Nu har min dotter tänkt köpa sin första egna hund, vi har nästan alltid haft hund i familjen så hundvana har hon men det är trots allt...
Svar
10
· Visningar
1 465
Senast: Sorgsen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix