Absolut men det finns andra, trevligare sätt att lägga fram det på.
Fast hen skriver ju själv att schäfrarna var dåliga. Jag beklagade bara faktumet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Absolut men det finns andra, trevligare sätt att lägga fram det på.
Men ett godkänt (dvs inte avbrutit) mh är ju någon slags absoluta minimumnivå för en hund?Ja hå och Hej. Skyfdschäfern var utan stam. Jag ärvde honom. Han gjorde vad föraren bad om men var beredd att hoppa undan.Men han stack ju inte. Tiken hade nog varit betydligt vassare utan mig. Vår ena folkälskare gjorde godkänt mh men hans skärpa satt extremt långt inne. Idiotsnäll.den siste - där hade du nog kunnat få fram vad som helst med rätt förare.
Jag är till exempel nöjd med min tibbes MH, men hade han varit en rottweiler hade jag skämts ögonen ur mig för bristen på kamplust...Men ett godkänt (dvs inte avbrutit) mh är ju någon slags absoluta minimumnivå för en hund?
Ett bra MH är en annan sak.
jamen jag vill ju ha en Totteliten ju
Vilken schäfer har dragit efter ägaren?Ja att hunden, schäfer, drar efter ägaren för att vakta känns ju inte bra. Vi hade ett fall när en "jultomte" kom in och hunden (inte min) inte kunde koppla ihop doften med fejkansiktet. Det tyckte jag var illa nog. Hunden blev lite osäker alltså, inte bara tittade. Minns inte riktigt detaljerna då det var många år sedan men jag har för mig att det var i stil med morr och gå fram och nosa på nära håll. Såg helt förvirrad ut och förstod inte alls, förrän "jultomten" tog av sig fejkansiktet.
Angående det sista du skrev om dåliga schäfrar, det kändes rätt taskigt formulerat.
Nähääää, är det såååå MH går till.Jag förlitar ju mig på det hen säger. Det är ju just det jag baserar min åsikt på.
På MH kommer spöken med ditmålade stela ansikten som stirrar hotfullt mot hunden och går mot hunden. Sen vänder de sig om och stannar när de är några meter ifrån. Någon här kanske vet exakt meter som kan svara på det? Och hunden BÖR ju vilja fram och undersöka själv och upptäcka att det är folk. Det är vad man vill att de flesta raser gör. Och detta är okända människor som INTE säger något.
Att ta flera sekunder på sig, till och med EN sekund, efter att en känd person pratat, är mycket. Den BÖR märka det redan innan. Gör den inte det bör den definitivt märka det när personen rätar på sig och pratar.
Det är liksom hela händelseförloppet tillsammans med att de brukar bli utskällda och ta uppemot 10 sekunder för hunden att avreagera som gör att jag och flera andra helt enkelt inte anser hunden vara modig. En modig gårdsvaktare bör undersöka och märka vem det är.
Det där kan vara en ägarfråga också. Vissa människor kan aldrig klippa klorna på sin hund, oavsett vilken hund de får. Medans andra aldrig får såna problem oavsett hundindivid.Jag är på fjället och någon berättade häromdagen om en som fått vända och gå hem. Hunden hade blåvägrat att gå över gallerbron... kul läge liksom.
Var har jag nämnt tid och avstånd? Jag skriver enbart utifrån hundens agerande.Men alltså, tid och avstånd är ju höftade, @Luff har ju knappast stått med tidtagarur eller mätt exakta avstånd. Ni skulle kunna förlita sig på det hen säger istället för att ifrågasätta så himla petimetrigt.
Det där kan vara en ägarfråga också. Vissa människor kan aldrig klippa klorna på sin hund, oavsett vilken hund de får. Medans andra aldrig får såna problem oavsett hundindivid.
Nähääää, är det såååå MH går till.
Såklart. Men det var därför jag skrev att det kan vara en ägarfråga. En feg hund kan funka relativt bra hos en rutinerad ägare, precis som det kan bli pannkaka.Det kan vara en ägarfråga i viss utsträckning. Men som ägare har man bara vissa ramar som man kan påverka hunden inom, ramar som sätts av genetiken. Det är inte för att jag gjort rätt som ingen av mina hundar någonsin visat resursförsvar mot människor när det gäller mat t ex, inte heller behöver det bero på något särskilt att en annan hundägare haft flera hundar som vaktat sin mat.
Vi kan också komma överens om att jag kanske vet hur ett MH går till vilket du så nedlåtande förklarade för mig.Vad trevlig du är...
Vi får nog komma överrens om att vi har lite olika krav på vad som är modigt och ej.
Vi kan också komma överens om att jag kanske vet hur ett MH går till vilket du så nedlåtande förklarade för mig.
För att DU inte sett min hund. Hennes agerande då en främmande figur var inne i mattes bil var super och hon tvekade inte alls. Fanns ingen rädsla - det har ju DU hittat på.Varför är det nedlåtande att jag förklarade att man på MH vill att hunden undersöker spökena?
Om du vet detta, varför tycker du då att en hund som beter sig så som du beskriver är modig?
För att DU inte sett min hund. Hennes agerande då en främmande figur var inne i mattes bil var super och hon tvekade inte alls. Fanns ingen rädsla - det har ju DU hittat på.
Och jag har sett rädda hundar och hundar som inte avreagerar.
Men det tror inte du på för du vet bäst - det har vi redan konstaterat.
MH är ju helt meningslöst faktiskt kom jag just på.
Alla kan ju utsätta sina hundar för något, skriva ner det och skicka till dig. Så ger du ett omdöme.
Det vore väl billigare än att anordna MH och du fick användning av din synska expertis.
Men alltså, det är ett diskussionsforum och om man detaljerat redogör för en händelse och kommer med svepande kommentarer i den så får man väl vara beredd på att folk reagerar på det?För att DU inte sett min hund. Hennes agerande då en främmande figur var inne i mattes bil var super och hon tvekade inte alls. Fanns ingen rädsla - det har ju DU hittat på.
Och jag har sett rädda hundar och hundar som inte avreagerar.
Men det tror inte du på för du vet bäst - det har vi redan konstaterat.
MH är ju helt meningslöst faktiskt kom jag just på.
Alla kan ju utsätta sina hundar för något, skriva ner det och skicka till dig. Så ger du ett omdöme.
Det vore väl billigare än att anordna MH och du fick användning av din synska expertis.
Aha, är det att jag sa att schäfrarna var mindre modiga det hänger på. Jag trampade på tår. Ok. Så då skulle min beskrivning av min modiga jycke dissekeras.
Men dom var ju skitschäfrar så det har ju redan klargjorts.
Det känns ju mer som dina tår var väldigt ömma ?Aha, är det att jag sa att schäfrarna var mindre modiga det hänger på. Jag trampade på tår. Ok. Så då skulle min beskrivning av min modiga jycke dissekeras.
Men dom var ju skitschäfrar så det har ju redan klargjorts.