Försäkra fick jag göra, men ett Svenskt besiktningsintyg skulle vara f-bolaget tillhanda inom 30 dagar från försäkringsdagen trots att han var nybesiktad i Frankrike.
Precis så för mig med. Agria.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Försäkra fick jag göra, men ett Svenskt besiktningsintyg skulle vara f-bolaget tillhanda inom 30 dagar från försäkringsdagen trots att han var nybesiktad i Frankrike.
Den är beställd men kommer inte hinna komma innan hemfärd utan uppfödaren skickar den till mig senare.Glöm inte att du måste få en exportstamtavla av uppfödaren (gäller väl fortfarande för hundar utanför norden)
Funderade på det häromdagen, finns en hane importerad i min ras som inte är reggad i sverige och varit i sverige i 1 år. Trodde man var tvungen att skicka in inom viss tid eller så, men det förklarar ju saken!Japp, exportstamtavlan ska man skicka in. I mitt fall kom den nån vecka efter hunden, men det är ju inget problem. Finns ju ingen tidsgräns för när man ska skicka in den
Funderade på det häromdagen, finns en hane importerad i min ras som inte är reggad i sverige och varit i sverige i 1 år. Trodde man var tvungen att skicka in inom viss tid eller så, men det förklarar ju saken!
Det är en uppfödare som har denna..men innan hen ska använda den så måste väl hunden vara reggad eller?Finns hundar som inte omreggas på flera, flera år också. Varför man inte gör det begriper jag inte riktigt, snålhet kanske för det kostar ju en liten slant, eller så är det bara okunskap.
Det är en uppfödare som har denna..men innan hen ska använda den så måste väl hunden vara reggad eller?
Och är det hane av bruksras ska han göra MH o så väl efter 6 mån sas?En importhane som inte är köpt kan gå i avel här i 6 mån (om inget ändrats nyss) sen måste han omreggas.
En inköpt hane ska (enl skk) omreggas innan han går i avel.
Där ändras reglerna fram o tillbaka så det vågar jag inte svara på.Och är det hane av bruksras ska han göra MH o så väl efter 6 mån sas?
Och är det hane av bruksras ska han göra MH o så väl efter 6 mån sas?
Ja vad jag vet så är det så men helt 100% säker är jag inte, men samtidigt så vet jag att det finns importerade hanar som gått i avel utan att vara omreggade, så det verkar ju gå att komma runt.
Om jag har förstått rätt så ägs han av 2 svenska uppfödare som importerat honom, men bor hos den ena. Den andra uppfödaren har hans syster hos sig och hon är reggad och utställd. De kom samtidigt..En importhane som inte är köpt kan gå i avel här i 6 mån (om inget ändrats nyss) sen måste han omreggas.
En inköpt hane ska (enl skk) omreggas innan han går i avel.
Om jag har förstått rätt så ägs han av 2 svenska uppfödare som importerat honom, men bor hos den ena. Den andra uppfödaren har hans syster hos sig och hon är reggad och utställd. De kom samtidigt..
Finns hundar som inte omreggas på flera, flera år också. Varför man inte gör det begriper jag inte riktigt, snålhet kanske för det kostar ju en liten slant, eller så är det bara okunskap.