Bra hund för nybliven pensionär?

Sv: Bra hund för nybliven pensionär?

Hon ska ha en pappiljott såklart :laugh:

papillon.jpg

Behöver jag verkligen motivera varför?

"en stor hund i ett litet format"

Det är smart, snäll, söt, lättlärd, praktisk, har mkt "will to please", älskar att lata sig i någons knä, älskar att gå på promenader och allsköns aktiviteter, kräver nästan ingen pälsvård.

Min mamma har en dvärgschnauzer och coolare hund får man leta efter!
Han hänger med överallt utan problem, skäller mycket sällan och kräver inte alls några mängder motion.
klarar sig på en timmes promenad och när mamma varit sjuk så går det med mindre än så utan att han blir nipprig.
Men så hänger han gärna med mig och min hund på våra 2-3 timmars promenader i skogen utan problem och han är ändå 10 år nu.
Han går oftast lös och det har aldrig hänt att han stuckit efter vilt, han verkar helt sakna jaktinstinkter.
Däremot kan han försvinna in i sin egen lilla värld och gå och filosofera och därför försvinna lite men han kommer tillbaka när man ropar och påminner honom om att man finns:)

Min moster äger också två dvärgschnauzrar varav den ena är halvbror till mammas. Halvbrodern är lika stabil och enkel som mammas medan den andra har lite mer humör och är lite mer krävande i allmänhet. Men svår är han inte, bara mindre enkel än dom andra två.

Åh roligt att så många engagerar sig med rastips o beskrivningar :)

Moneypenney: Underbart söt hund du har!

Villingtemer: Din mamma kanske kan klona sin hund till min mamma om det tillslut blir dvärschnauzer som gäller. Låter precis som de egenskaper jag hoppas att hon får hos en hund.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite... 2 3
Svar
50
· Visningar
3 325
Senast: Digbil
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 828
Senast: Kajsalisa
·
Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 901
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här... 2 3
Svar
43
· Visningar
3 025
Senast: Sedna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka