Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Övr. Hund Jag vill ha alla tips på hur man kan hantera en hund som låser sig i skallen och skäller på saker samt drar emot objektet. Det gäller...
2
Svar
20
· Visningar
3 059
Senast: Millicent
·
Övr. Hund Jag och mannen pratar lite löst om att flytta tillbaka till Malmö. Blir dock fundersam på var som är bäst att bo som hundägare? Vill ha...
Svar
14
· Visningar
2 816
Senast: Halfrek
·
Hundhälsa Senast vi var till veterinären så sa hon att lilleman började få starr. Är det detta som syns i bilden här? Brukar det gå fort? Blir...
Svar
6
· Visningar
1 011
Senast: pepp
·
Övr. Hund Terriern från Irland har visat tydligt att nosarbete är det BÄSTA som finns, så pass att jag gärna vill kanalisera det i spårträning...
Svar
6
· Visningar
1 001
Hundhälsa Hur lång tid tar det att få hundens klor, säg ca:1cm kortare? Vill inte klippa så att det blöder. Hur ofta ska man klippa? 1g/dag...
2 3
Svar
46
· Visningar
65 472
Senast: Acto
·
Övr. Hund Efter att min gamla hund gick bort för snart 2 år sedan har nu suget efter en ny hund infunnit sig. Jag hade tänkt att i god tid börja...
2 3
Svar
48
· Visningar
7 359
Övr. Hund Om du skulle köpa ny (hund)bil nu, vad skulle det bli? Både om du vunnit på Lotto och om du varit tvungen att hålla dig till en mer...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
12 287
Senast: Vastgota
·
Övr. Hund Hunden blir ju inte yngre, och vi kommer snart att byta till en högre säng, så jag tänkte skaffa henne en trapp. Eftersom hon gärna...
Svar
1
· Visningar
1 824
Senast: soom
·
Hundavel & Ras Gick in på en kennels hemsida och såg att de planerade att föda upp av denna ras också. Då jag inte hört något om den tidigare blev jag...
Svar
4
· Visningar
1 886
Senast: Asko
·
F
Svar
2 002
· Visningar
172 117
Senast: Vinur
·
F
Övr. Hund Jag skulle vilja bredda övningsrepertoaren när det kommer till kontaktövningar. Känns som om vi bara gör same old same old. Vad har ni...
Svar
16
· Visningar
1 423
Övr. Hund De påminner om @AraSlei s vovve, matte pratade mycket om kontaktövningar i vardagen, väldigt intressant.
Svar
10
· Visningar
1 498
Senast: Dobby
·
Hundavel & Ras Detta frågar jag av ren vetgirighet, jag har ingen praktisk nytta av kunskapen så den som inte vill lägga energi på att svara bör inte...
Svar
8
· Visningar
4 548
Senast: escodobe
·
Hundhälsa Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
6 947
Senast: Bexzor
·
Övr. Hund Lite kort info; Min hund är 1 år, kastrat och blandras av tre raser. Det är mycket hund, mycket energi som ska riktas rätt. På...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 554
Senast: Wingates
·
Övr. Hund Jag har en pigg och glad unghund som haft det jäkligt i år med långa konvalescenser. Han vill ofta leka, men nästan genast måste jag...
Svar
17
· Visningar
1 387
Senast: Takire
·
Hundavel & Ras En till som har hamnat i träsket med att välja ras... :angel: Har haft flatcoated retriever i 20 år och stormtrivs med rasen och har...
2
Svar
29
· Visningar
5 353
Senast: YorkWann
·
Hundhälsa Det är några incidenter på tävlingsbanan som får mig att fundera på om min hund ser dåligt. Hurdan har tidigare hat problem med ett öga...
Svar
5
· Visningar
951
Hundhälsa Hej! Vi har en 2-årig kastrerad Spansk Vattenhund. Han hade en lite tuff start på livet så vi visste att (förutom att rasen är ganska...
Svar
5
· Visningar
1 301
Senast: Maia
·
Hundavel & Ras Som några av er kanske sett går jag i funderingar om att om några år köpa min första brukshund. Men det finns vissa begrepp jag inte...
Svar
17
· Visningar
1 567

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg
  • DIY hästvård

Omröstningar