Nu har jag läst igenom mina svar här i tråden och har väl hunnit ändra mig lite de senaste två åren. Lite.
Jag är jäkligt sugen på BMW. Jag vill åt bakhjulsdriften och bekvämligheten inne i själva bilen. Det som inte är allt för avlägset i så fall är en något äldre 320, möjligen en 318. De båda modellerna finns med en något mindre motor som inte ska dra så hemskt mycket bensin. Jag är dock rädd att det skulle bli som med min Impreza, att det skulle kännas som en "dålig version" av något som kunde vara bättre och att jag pga det inte skulle bli nöjd...
Sedan ett bilmärke jag alltid gillat är Nissan. Min gamla Micra var som nämnt extremt pålitlig och så har även föräldrarnas gamla Nissan varit. Jag har även provkört några andra, nyare, och trivts mycket bra med dem. De är ju inte världens tjusigaste eller roligaste bilar, men, deras nyaste version av just Micra tycker jag ser helt ok ut, och det finns möjlighet att helt plocka ut baksätena för att slänga in en enorm hundbur. Där har vi i så fall liten bil med roligt utseende, bensinsnål och med plats för två stora hundar. Det enda jag vill ändra då är motorn, till något starkare, men då blir den ju säkert inte lika bensinsnål... (och jag gillar inte framhjulsdrift heller iofs)
Annars vet jag inte. Caddy är och förblir lika praktiskt som pisstråkigt... Jag får krympa hundarna helt enkelt.