Jag har egentligen inget vettigt att säga, bara en massa tankar som flyger runt i skallen. Hat en gamling hos mig som nog också kommer få vandra vidare snart. Sålänge han har livsglädje ska han vara kvar, men snart så.
Jag tycker det enda sättet som är rätt är det som är bäst för hunden. Den sista vi fick säga adjö till älskade folk och var sådär korkad och glad när vi gick in till veterinären, viftade med svansen och tyckte allt var bäst.
Hon blev sövd på bordet, somnade och fick sedan injektionen, vi som var där bröt ihop direkt när hon tog sista andetaget. Innan dess så var vi som vanligt glada och låtsades som om det vore en vaccination eller något. Vetrinären sa vi får stanna så länge vi vill och bara att gå efter. Askan kommer hem till oss.
Allt hanterades väldigt fint men jag har svårt att gå in i det rummet när vi går dit med andra hundar. kliniken är så liten så det finns inte mycket at välja mellan.
Askan var faktiskt mycket svårare att bli av med, det blev bara så att den blev lämnad i källaren. Tänkte ta den till skogen som hon älskade men vi sköt på det, tar det till veckan.
Tillslut fick mamma komma och hjälpa mig med askan annars skulle den vara kvar än, och det var aldrig meningen.
Hua