Tränar mest Rally, i varje fall tävlingsmässigt
Har två olika träningsgrupper - den ena mer tävlingsinriktad och vi träffas i helgrupp cirka 1 gång/månad. Då kör vi hel bana, med "domare" på banan och bra återkoppling från gruppen efter att man kört sin bana. Vi är också några i den här gruppen som bor nära varandra som tränar tillsammans oftare, vi försöker få till en gemensam träning minst en gång i veckan. Då kör vi ofta mer detaljer, enstaka moment eller sekvenser av bana. Den här gruppen är guld värd
Jag är också med i en grupp som tränar ihop höst/vinter/tidig vår, då vi gått ihop och hyr träningshallen tillsammans
Här är det mer blandade ekipage, några mer tävlingsinriktade, några mer fikainriktade
Perfekt för att hålla igång regelbunden träning under den tid på året då min hund starkt ogillar underlaget ute (läs vägrar sitt/ligg om det inte är torrt och varmt...) Vi hyr hallen en kväll/vecka, från början av oktober till slutet av mars. Väl värt pengarna!
På klubben är det öppen träning med instruktör en gång varannan vecka. Det försöker vi vara med på så ofta vi kan, mycket för det sociala, kul att känna sina klubbkompisar när vi sen träffas ute på tävling
Utöver det tränar jag korta pass hemma/på promenader. Oftare när det är något nytt vi behöver lära in, men även för att slipa på detaljer.
Annan träning, apportering, lydnad, spår blir oftast själv och mer för aktivering än tävlingsinriktat.