Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Hundavel & Ras hej! vi funderar kring jakthundar. vi vill köpa en då maken är jägare men lite svårt att komma överens. en hund vi tänker på är beagle...
2
Svar
31
· Visningar
3 798
Hundavel & Ras Ja, som rubriken lyder undrar jag om det funkar att ha en BC i stallmiljö? Tänker om dem försöker valla hästarna eller så. Har inte sett...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
10 903
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Jag letar efter en bra sele till schäfervalp, men har inte hittat nån som jag vågat köpa än. Funderar mellan hurtta bröstsele inte...
2
Svar
29
· Visningar
6 248
Senast: Raderad medlem 94602
·
Hundhälsa Jag vet inte om det egentligen är tillräckligt för en egen trådstart, men jag är nyfiken. :) Min tant kailzie har ungefär halva sitt...
Svar
4
· Visningar
616
Senast: _Taggis_
·
Övr. Hund Även det blir jag fundersam/nyfiken på när inskickning till SKK av valpröntgen kom på tal :) . Jag vet ju om folk som förröntgat hundar...
2
Svar
34
· Visningar
1 808
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Min ena (jakt)golden gillar inte sina täcken. Jag ska klippa bort "triangeln" bak på BoT-täckena så de inte klämmer ner svansen, men jag...
Svar
7
· Visningar
1 092
Senast: Lena_B
·
Hundhälsa Bruce är 6 år och kastrerad sen han var 1 år (var kryptokid), dvärgpinscher. För ett par månader sen tyckte jag att hans snopp såg...
Svar
9
· Visningar
3 632
Senast: russinbulle
·
Hundhälsa Höll på att skriva detta i uppdateringstråden men det blev så långt att det hör nog bättre till en egen tråd: Lilla Pucken då :( inte...
Svar
10
· Visningar
2 690
Senast: Asko
·
Hundavel & Ras Hej! Har en staffetik som är opererad för fcp i höger armbågsled, hon är nu strax över året. Hon opererades i början av december förra...
Svar
0
· Visningar
586
Svar
17
· Visningar
2 871
Övr. Hund Har läst tidigare inlägg, men undrar vilken hundlucka ni har och hur man vet vilken storlek man behöver ha? Hur svår öppnade är de...
Svar
6
· Visningar
786
Senast: bollen__
·
Hundhälsa Vår rottisvalp på 5 månader har senaste tiden utvecklat ett underbett. Detta var inget som jag noterade när vi hämtade henne och heller...
Svar
6
· Visningar
3 548
Senast: Nota
·
Hundhälsa Har nu min första "lilla " hund, beräknas väga 5 kilo som vuxen. Alla mina andra hundar har varit riktigt stora. Mina nuvarande stora...
2 3
Svar
50
· Visningar
7 113
Senast: Nota
·
Hundhälsa Lång historia kort: min hund opererades för ljuvertumörer i mitten av januari. Hon hade mycket vätska under huden, vilket vi påtalade...
Svar
7
· Visningar
2 327
Senast: Stinaelin
·
Övr. Hund Jag har hittat två passande valpkullar från en ras som jag har varit intresserad av ganska länge men som är väldigt ovanlig. Problemet...
Svar
17
· Visningar
2 462
Senast: dobbis
·
Hundhälsa Min 6 månaders rottis valp är lite kinkig med maten. Är det någon som vet om man kan använda blodpulver som extra krydda även till...
Svar
11
· Visningar
3 800
Senast: eldkyss
·
Hundhälsa Dom sista veckorna har min ena tik blivit behandlad som att hon höglöper av andra hundar, både av mina andra hundar och hundar i...
Svar
5
· Visningar
1 115
Senast: Bonica
·
Hundträning Hej! Jag och min pojkvän siktar på att köpa schäfervalp i februari/mars.:) Nu undrar jag vad man kan träna med en schäfer? Det är...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 375
Senast: Raderad medlem 94602
·
Övr. Hund Jag funderar på att köpa någon variant av sådan skål till ett styck glupsk saluki. Men vilken? Problemet jag ser med många skålar är...
2
Svar
30
· Visningar
2 923
Senast: MiaMia
·
Övr. Hund Ni som har hundar på foder, hur mycket kontakt vill ni ha med fodervärden? Vad tycker ni att ni har rätt att få veta och vad tycker ni...
2
Svar
38
· Visningar
3 649
Senast: Wenniz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar