Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Övr. Hund På tal om en annan tråd är jag lite fundersam över hur bruksraser är att leva med. Jag har själv varit inne länge på att det kan bli en...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 593
Senast: Wingates
·
F
Hundavel & Ras Jag vill ta mig tusan veta allt om de corvar som finns här på forumet, både pembroke och cardigan! Sätt in en liten presentation vetja...
18 19 20
Svar
383
· Visningar
55 472
Senast: Fruentimber
·
Hundhälsa Efter en massa utredningar och grejer har vi landat i att allt berodde på magsår som med stor sannolikhet uppstått av stressen i första...
2
Svar
34
· Visningar
3 672
Senast: Tiger tok
·
Övr. Hund Finns det nån här som skulle ha lust att hjälpa mig tolka poäng från en hunds korningsresulat? :) Jag är alltså helt obekant med detta...
Svar
9
· Visningar
1 960
Senast: Fruentimber
·
Hundhälsa Jag sitter på tåget hem med dålig mottagning, så i väntan på att kunna ringa veterinären så tänkte jag ventilera lite funderingar här...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
34 531
Senast: Philosophia
·
Hundhälsa Vår lagotto har fått någon form av utslag på ryggen, skulle mest översätta det till "regnskållor" på häst. I förrgår var där bara ett...
Svar
8
· Visningar
1 012
Senast: Nevermind
·
Hundhälsa Hej! Min Malinois hane på 2.5år var ute ihop med två av dom andra hundarna varav ena är en schäfer på 36kg och han själv väger väll en...
Svar
10
· Visningar
2 621
Senast: Linda_A
·
Övr. Hund Efter 10 år utan hund köper pappa äntligen en ny familjemedlem. Flatcoated retriever valp kom hem igår kväll :love: Själv har jag som...
Svar
7
· Visningar
1 432
Senast: Kakis
·
Hundhälsa Idag har varit en hektisk dag för mig och mina hundar har bara varit ute på korta rastningsrundor, jag sitter just nu och äter middag...
2
Svar
25
· Visningar
2 342
Senast: linnsan
·
Hundhälsa Upptäckte 10/1 en gråaktig fläck i ögat, ringde veterinär och fick tid direkt. Hornhinneskada och inflammation/infektion i ögat, alltså...
2 3
Svar
48
· Visningar
9 495
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa Hej! Hunddamen härhemma har blivit gammal på kort tid. Vi bor på 3dje våning utan hiss och det är väldigt jobbigt för henne att gå både...
Svar
15
· Visningar
1 537
Senast: Sandra123
·
Hundavel & Ras - Labrador - Jack Russell - Golden Retriever - Bulldog - King Cavalier Charles - Cocker spaniel
Svar
12
· Visningar
2 178
Senast: Raderad medlem 94602
·
Övr. Hund I och med att jag har två hundar som är lite speciella så väcker dom uppmärksamhet överallt i princip. När puffen var helpälsad så blev...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
13 296
Senast: Exile
·
Hundhälsa Hej allihopa, måste ha svar på en fråga behöver veta om de finns nått slags inspektion för vård av djur? Som de finns för oss Ivo borde...
Svar
1
· Visningar
617
Senast: Mia_R
·
Hundhälsa Har en liten Chihuahua kille på snart 11 år som har konstaterat lindrigt blåsljud på hjärtat. Nu ikväll så tycker jag att han andas med...
Svar
8
· Visningar
1 777
Senast: Sol
·
Övr. Hund Hej! Jag har två stycken hundgårdar idag, varav den ena är 28kvm och den andra är 46kvm. Det är plattor längs med kanterna, och så är...
Svar
1
· Visningar
1 275
Senast: Gnist
·
Övr. Hund Jag söker med ljus och lykta efter en jacka som har tillräckligt många fickor för hund träning och promenader. Har kollat Arrak...
Svar
16
· Visningar
2 150
Senast: Raderad medlem 94602
·
Övr. Hund Hej! :) Jag skrev en tråd här för inte så längesen om jag ska skaffa en brukshund eller annan ras, jag har fortfarande inte bestämt mig...
Svar
5
· Visningar
873
Senast: Nota
·
Hundträning Hej. Min jämthundstik på snart 1 år har börjat visa tendenser till aggressivitet mot människor. Har henne alltid lös, kommer så fort...
Svar
5
· Visningar
1 407
Senast: AstEr
·
Hundhälsa Har en hund på 7 månader och en senior. Dom får ben och tuggar ben nästan varje dag. Oftast är det ben av vanlig råhud. Antingen dom...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 749
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII