Finns lite råhudstugg framme jämt, likaså horn. Det är mest valpar och unghundar som brukar bry sig om dom Ca 2 gånger per vecka får dom riktiga köttben - grisrygg, hjortnackar, lammrevben, nötbrosk eller liknande.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast det beror ju på vad man köper, jag köper råhud som enbart är torkad, det finns inget annat än just rådhud. Med tanke på att han tuggar ordentligt så tror jag inte att det ens är möjligt att han skulle kunna få i sig så stora bitar att han skulle bli förstoppad av det. Torkad muskel, senor, stupar är inget tugg för min hund, det tar 20 sekunder att tugga i sig och alltså rätt bortkastat för syftet. Kalkonstrupe färsk tar kanske några minuter att tugga i sig.
Just senor är dock sega, tar betydligt längre tid än råhud. Tipsar gärna om några som definitivt tar mer än 20 sekunder. Men visst vissa saker tuggar dem i sig snabbare.
Du får ge din precis vad du vill, jag skiter i vilket. Men jag vill inte ta risken och ville bara förklara varför jag väljer att inte ge råhud
Jag hittar mina på den lokala zoobutiken men det finns även att beställa online från flera olika ställen.Vart hittar man råhud som bara är torkad?
Är det förresten någon som har provat yak/jakmjölksben? Det verkar vara himla poppigt i bland annat USA men här kan det tom vara lite svårt att få tag på.
Jag saknar verkligen något som är hårdhet mellan typ en tjurmuskel/råhud/dyl och ett horn och tror att jakmjölksben skulle kvala in där, men det vore kul att höra om någon har erfarenhet.
Jag såg ett sånt (tror jag) ben på djurmagazinet. Vågade dock inte prova det då det kostade 200 kronor. Tråkigt om hunden ratar det då .
Torkade ben kan flisa rätt rejält, för oftast är dom torkade i rätt höga temperaturer. Så allt beror på hund om hur bra den tuggar osv. Jag chansar sällanÄnnu en benrelaterad fråga... jag är helt med på att man ska ge råa ben om man ska ge köttben, men hur är det med torkade? Är det större risk att de flisar sig osv än råa? Tycker det är vanligt förekommande med torkade knutor, revben osv på marknaden så funderade på hur farliga de är.
Du får ta med Frej in så kan han välja det han vill ha
Ruben får alltid följa med in i butiken och välja sina tugg.
Han följer alltid med in men jag brukar säga att han inte får nosa på allt . Kanske provar annorlunda nästa gång.