Fibusen
Trådstartare
Lite OT, men ... Fick skador på bägge hornhinnorna på min unghäst för ett gäng år sen när han gick på bete, hans ögon skrapades varje dag på djursjukhuset för att det skulle vara frisk vävnad i kanterna och på så vis läka bättre.
Hans ögon läkte fint med skrapning och antibiotika i droppar, han är helt återställd idag.
Första tio dagarna på djursjukhuset vågade dock veterinären i tjänst inte behandla och skrapa honom så läkningen fördröjdes tyvärr.
Hoppas det går bra med vovven ❤
Ja, jag hoppas att skrapningen gjort någon nytta på höger öga. Vore ju skönt om ett öga är friskt nu iallafall. Vänster öga ser inte alls bra ut nu... Vi får se vad dom säger i morgon då. Det var/är fullbokat överallt så det får bli en akuttid, och dom släpper dom först i morgon bitti så blir att kasta sig över telefonen 7.30 när dom släpps. Hon jag pratade med idag garanterade iallafall att vi skulle få en tid så nu hoppas jag verkligen det!
Vi har ju kvar smärtstillande och allt från första vändan så hon får då hjälp mot det, men jag måste få det kollat innan det blir helg för att kunna slappna av... Hon kisar mer med detta ögat nu än vad hon någonsin gjorde med det andra, och då var den skadan jättedjup så jag är ju orolig att denna är värre.