En bra sele

Julius k9 är en skitsele. Sitter uselt på Schäfer.
Säger som flera andra, ingen sele som sitter över bogen!!
Jag har faktiskt rekomenderat halsband till alla valpköpare då många selar klämer över bog/armbågar eller ger för lite rörelsefrihet.

Säger som @Voff trots att jag har småhundar där det är mycket vanligt med sele (själv har jag inga :yuck:) så både lev jag mina valpar med halsband och även rek.
Det är allt för många selar valpar kan backa sig ur o sen ligger dom döda på gatan.

Jag kommer inte köpa en bröstsele, men känner jag att selen sitter dåligt så köper jag ingen, kommer att testa selen innan och även om den känns bra på affären är jag medveten att det inte är säkert den kommer att sitta bra hemma när den används normalt och inte bara under utprovning på affären. Har alltid kört med halsband på våra hundar och aldrig ägt sele. Men skulle vilja ha sele när man tränar spår.

Citerade @Voff och @dobbis men verkade inte hänga med.

Har precis beställt hem en Dog Copenhagen Comfort Walk Air. Hoppas den passar, är lite osäker på storleken men tycker det verkar vara en riktigt bra sele :)

Säger som @Voff trots att jag har småhundar där det är mycket vanligt med sele (själv har jag inga :yuck:) så både lev jag mina valpar med halsband och även rek.
Det är allt för många selar valpar kan backa sig ur o sen ligger dom döda på gatan.
Och många hundar gör ett knyckande med huvudet så är de ur halsbandet oavsett om det är ett fast halsband eller ett halvstryp. Jag tycker därför inte att man generellt kan säga vilket som sitter bäst utan det får man prova sig fram med. Vad som däremot är generellt är att för en reaktiv och eller busig hund kan ett halsband orsaka hemska skador på nacken vid ett ryck.

Julius k9 är en skitsele. Sitter uselt på Schäfer.
Säger som flera andra, ingen sele som sitter över bogen!!
Jag har faktiskt rekomenderat halsband till alla valpköpare då många selar klämer över bog/armbågar eller ger för lite rörelsefrihet.
Du har inte testat Ruffwear förstår jag.

Du har inte testat Ruffwear förstår jag.

Vad menar du med "Förstår jag"?

Anledningen till att jag rekomenderat valpköpare halsband är att jäkligt många ignorerar exakta rekomenationer och köper "en snarlik" som ofta inte är bra alls. Då rekomenderar jag hellre ingen alls. Kan man inte det här med hur en sele ska sitta, köp ingen.
Jag har en rad selar. Björkis, MR, namnlös spårsele i läder mm men nej, ingen Ruffwear till Schäfer.

Liknande trådar

Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
675
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
720
Senast: MML
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
558
Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 001
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar