Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Svar
0
· Visningar
190
Senast: ratzzy
·
C
Hästmänniskan hm, ja. jag undrar vad man får ut efter skatt, om man jobbar som djurskyddsinspektör?
Svar
1
· Visningar
4 067
Senast: elle12
·
Hästmänniskan Där vi ev skall hyra ett helt stall skall massa saker ändars innan det blir godkännt... Nu ang taket, det skall vara 1.5*hästens höjd...
Svar
4
· Visningar
804
Senast: lundsbo
·
S
Hästmänniskan Vi ska snart flytta till en ny och större gård med egen ridbana. Då min flickvän vill satsa på Hoppning/FT behöver hon ju hinder. Vi...
Svar
1
· Visningar
1 216
Senast: lundsbo
·
L
Hästmänniskan Har beslutsångest :crazy: Under denna sommaren och förra sommaren har jag hjälpt till på en gård där de föder upp hästar, vilket jag...
Svar
2
· Visningar
953
Senast: Ludde20
·
Hästmänniskan Hur gör jag för att fixa till en varm bädd i vår lösdrift.det ska vara torv i botten och halm ovanpå.. hur tjockt lager av varje ska det...
Svar
5
· Visningar
3 409
Senast: CowboyDreams
·
Hästmänniskan Jag ringde mitt bolag häromdagen och hörde mig för om foster försäkringen som jag vill ha. Då sa hon att den bara gällde halvblod med...
Svar
4
· Visningar
1 060
Senast: sassiball
·
Hästmänniskan Fick precis ett sms av hon som köpte min första häst där hon frågar om jag skulle kunna tänka mig att ta hästen, annars väntar avlivning...
2
Svar
25
· Visningar
2 438
Senast: Youmeoh
·
X
Hästmänniskan Ja, ni som står i kollektivstall, hur gör ni med vanorna vad gäller in- och utsläpp under sommaren? I vårat stall har vi faktiskt...
Svar
18
· Visningar
1 755
Senast: Vica
·
Hästmänniskan Har läst så mycket negativa saker som hänt i stall (skitsnack, saker försvinner e.t.c) Så nu tänkte jag starta en tråd om positiva...
2
Svar
34
· Visningar
3 063
A
Hästmänniskan Vad tycker ni, vilka erfarenheter har ni? Liv 35 000 kr + 50 000 veterinärvård Folksam, 120 dagar, självrisk 2600 kr + 10% Med...
Svar
16
· Visningar
3 392
Senast: lillamy73
·
Gnägg Mitt underbara tyska sto Leena! =)
Svar
0
· Visningar
145
Hästmänniskan Har ett appaloosa sto på prov sedan mitten på januari. Behöver nu hjälp då det är många problem runt detta!! Hittade en annons på...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
9 004
Senast: CindyLou
·
Hästmänniskan funderar på att importera en sele från Kanada via ett norskt företag, hur fungerar det rent i praktiken? Man måste ju betala svensk moms...
Svar
5
· Visningar
1 106
Senast: Masse
·
O
Hästmänniskan Om det blir så att jag börjar rida igen, så lär jag ju få skavsår- det har jag fått förr...har ni några knep för att "förebygga"? Ha...
2
Svar
33
· Visningar
5 137
Senast: Cillie
·
T
Hästmänniskan Blir så trött på att leta häst, men jag vill ju verkligen ha en! Jag har varit och tittat på 6 st hästar under en och en halv månad...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 038
Senast: pillis83
·
J
Hästmänniskan Jag ringde till en gård där de producerar hö o ganska stor skala, i småbal, och fick dagspriset per bal. Ingen rabatt om jag köper ett...
2
Svar
20
· Visningar
2 933
Senast: Inte_Ung
·
Hästmänniskan Jag är skeptisk till Active Stable-konceptet i ett avseende. Jag skulle gärna vilja höra era erfarenheter. När jag pluggade på SLU...
Svar
8
· Visningar
1 917
Senast: movi
·
Gnägg Skolkörning på gymnasiet:)
Svar
0
· Visningar
141
Senast: _L_