"Intima" skavsår

Sv: "Intima" skavsår

jag har också haft väldiga problem med det där!

men då började jag rida i typ "boxer" trosor & sen så bytte jag ut ridbyxorna till stretchjeans, dom blir inte så tätt inpå underlivet så det blir rätt så luftigt jämfört med tighta ridbyxor.. Tro mig! jag har banne mig testat allt, tillomed mjukisbyxor! & det där om binda....... det misstaget gör man nog bara en gång ;)

KL

Har inte så mycket med skav att göra, men jag har fått rådet av en gynekolog att alltid kissa efter långa ridpass eller cykelturer. Detta för att undvika urinägsinfektion (tydligen för mycket "bakifrån-och-fram-friktion").

Oj då! Det har jag inte hört innan. Borde nog ta det till mig så att jag kanske slipper UVI i framtiden:)

Jag använder Hööks ridtrosor med långa ben, och har inte haft besvär efter att jag köpte dem. Då har jag även varit i Spanien och ridit många timmar om dagen i ganska rejäl värme.

Får också lätt skavsår, men använder gelpad ovanpå sadeln när jag inte är säker på att det är en bekväm häst med en bekväm sadel... Tyvärr tycker jag inte de billiga från Hööks m fl är lika bra som de dyra (har en Aktion), men det var gelpad eller sluta rida som gällde när jag red på ridskola, jag blev helt skinnflådd...

Du kanske kan låna en gelpad och prova, så att du slipper köpa en om den inte funkar på just dina skavsårsproblem. En hel del har såna, ibland har även ridskolorna såna att låna ut.

Om det blir så att jag börjar rida igen, så lär jag ju få skavsår- det har jag fått förr...har ni några knep för att "förebygga"? Ha binda? Eller..?

Har samma problem som dej.. alltid haft :cry:
Alltså inga skav på låren eller så utan själva "intima saken" blir irriterad o jävlig om du förstår.. vet inte om de e där du menar eller vad men men haha
Rider alltid i boxer trosor.. skonar en hel del men efter en timmes ridning i tex paddock då e de kört endå :(
Skaffade ganska nyligen ny sadel.. o döm om min förvåning.. första sadeln i hela mitt 26 åriga liv där jag inte ens har en känning av irriterat underliv.. helt sjukt!! Så byte av sadel o väl passad för just dej kan va o rekomendera!
Trodde själv jag skulle få genomlida skiten hela mitt liv men nu äntligen slipper jag de :banana:

Lycka till!!

men man ska ju inte sitta på blygdläpparna... och dessutom går de att "stoppa in" så det känns inte som nån bra förklaring, jag har själv inte små blygdläppar... dock har jag aldrig mätt dem... man kanske skulle göra det och avgöra vad medelstorleken är :idea::angel::rofl:

hehe vore kul!

Jag brukar "låna" gubbens boxerkallingar. Se till att du alltid använda dig av bomull. Inga syntetmaterial för dom andas inte. Sen så kanske du inte ska vara nyfrissad.... du förstår nog vart jag menar:p
Lycka till!

men man ska ju inte sitta på blygdläpparna... och dessutom går de att "stoppa in" så det känns inte som nån bra förklaring, jag har själv inte små blygdläppar... dock har jag aldrig mätt dem... man kanske skulle göra det och avgöra vad medelstorleken är :idea::angel::rofl:

hehe vore kul!

Fast jag får skav bara av att ha vanliga jeans, så för mig är det inte så lätt. Jag får extrem skav när jag rider. :p

Fast det beror ju ändå på hur man är konstruerad så att säga. Jag kan inte sitta i en sadel utan att sitta på mina. De går inte heller att "stoppa in" så att de kommer undan. Jag har övervägt operation många gånger då jag får skav av både ridning, cykling och ostretchiga byxor. Det är inte kul att komma hem efter ett dressyrpass med trosorna fulla av blod trots att man inte har mens...

Jag har aldrig haft skav , men rider alltid i bekväma trosor. har även ridit i string och binda och att rida i binda kommer jag ALDRIG göra igen ! :D . JAg tror att de beror på sadeln eller så har du inte bekväma trosor. Byt sadel eller ha bekväma trosor. :) .

asfaltsflickan: tycker verkligen synd om dej att du får trosorna fulla av blod o ont :(:O .

Jag har ingen egen erfarenhet av detta, men en kollega som cyklar tipsade om babypuder... Det finns även ett speciellt "cykelpuder" som heter antimonkeybuttpowder, men kollegan menar att vanligt babypuder fungerar lika bra.

//C:)

Liknande trådar

Kropp & Själ Precis ovanför skrevet och under magen) i det där vecket har jag fått skavsår. Jag är en varm person av mig så det började med lite...
Svar
17
· Visningar
1 650
Senast: Barret
·
Katthälsa Mina katter går ute dagtid i den mån de vill och har då halsband med gps. Det har fungerat bra länge men för ett tag sen upptäcktes att...
Svar
11
· Visningar
1 059
Senast: cili
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 554
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 555
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar