Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Har sökt till agronom (husdjur) i höst, o undrar om det finns några agronomer eller agronomstuderande här. :laugh: Ge er till känna...
2
Svar
27
· Visningar
5 407
Senast: Rouge
·
Hästmänniskan Vi var tyvärr tvugna att ta bort vår russvalack i förra veckan. Vi hade en kille ute som avlivade honom och tog honom med sig för...
Svar
17
· Visningar
1 918
Senast: Thora
·
T
Hästmänniskan hej, Har en fundering, kan man kika på hur domstolen dömt i såna fall när de har en gärningsman o bevis. Får de ens fängelse/ böter...
Svar
4
· Visningar
1 107
Senast: TinkerTant
·
M
Ekonomi & Juridik Visst är det enligt lag ett måste för dem som säljer en häst att den måste ha pass?? Hur kommer det sig då att man ser så många...
2 3
Svar
45
· Visningar
7 036
Senast: Lantlolla
·
H
Hästmänniskan Var ute och promenerade med en unghäst (vid hand), som även behöver klättra i backar för att bygga lite muskler. Det skulle även jag...
Svar
19
· Visningar
1 477
Senast: pigleton
·
Hästmänniskan Min blivande foderhäst kommer att stå i utebox (iväntan på plats i riktiga stallet) Jag ser inga problem med det men funderar över hur...
Svar
4
· Visningar
836
Senast: caradan
·
P
Hästmänniskan På blup.se finns min häst med på två sidor; varav stamtavlan på den ena är helt okänd, men på den andra saknas "bara" mödernelinjen. I...
Svar
3
· Visningar
881
Senast: Masse
·
P
Hästmänniskan Här är lite bakgrundsinformation. För ett år sedan så bestämde jag mig för att låna ut min unghäst då jag inte hade varken tid eller...
2
Svar
25
· Visningar
3 683
Senast: Intermezzo
·
Ekonomi & Juridik Jag är helt grön på det här med foderhäst, har bara varit medryttare tidigare, så här kommer lite enkla (dumma?) frågor till nån som har...
Svar
6
· Visningar
3 413
Senast: incognito
·
Ekonomi & Juridik Hejsan! Har som vissa känner till, andra inte, så skaffade jag mig för 6 månader sedan en liten varmblodsvalack som inte längre kunde...
2 3
Svar
54
· Visningar
6 460
K
Hästmänniskan Hej, Jag har fått tag på en medryttare nu och som jag inte vet vad jag ska ta mig till med, vi har bestämt att hon ska rida måndagar och...
Svar
12
· Visningar
1 536
Senast: Niniz
·
Hästmänniskan Måste bara få skriva av mej lite! E så förb¤nnad!!! I stallet där kompisens häst( å tillika min medryttarhäst) står är det mock schema...
Svar
7
· Visningar
1 345
Senast: sussa74
·
Hästmänniskan Lite akut fråga då vi ska börja med det imorgon. Jag är av någon anledning helt säker på att de ska sitta 1,30 från golvet. Mina...
Svar
5
· Visningar
7 403
Senast: Moffsan
·
  • Låst
Hästmänniskan Hur gör ni för att inte hästägandet ska bli alldeles snordyrt? Bra tips för att sänka kostnaderna men ändå kunna ge hästen allt den...
Svar
3
· Visningar
1 009
Hästmänniskan Står just nu på ett ställe som börjar bli jäkligt dyrt med alla körningar och fodringar hit och dit. Nu har jag fått en ny plats. Där...
2
Svar
23
· Visningar
2 177
Senast: linzan
·
J
Hästmänniskan Jag diskuterade ämnet avmaskning med en bekant och frågan kom upp hurvidare jag som hyresvärd/stallägare kan tvinga mina hyresgäster att...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
7 041
Senast: Streiff
·
F
Hästmänniskan Hej! Efter 15 års riduppehåll (ja, jag är en "tant" på nästan 40 ;)) så har jag återupptagit mitt ridande. Nu, en man och två barn...
2
Svar
26
· Visningar
2 515
Senast: Ranger
·
R
Hästmänniskan :banana:Hejsan! Någon som vet om det finns några krav på strö, ilgg underlag? Går det bra med lite sand bara eller ska det vara spån...
Svar
9
· Visningar
1 084
Senast: Raggis83
·
Hästmänniskan Min första tråd, förlåt om det redan finns många sånna här eller om det är fel forum. Har letat efter trådar angående detta, men inte...
Svar
19
· Visningar
1 812
Senast: Camigween
·
Hästmänniskan Är jag en mesig hästägare om jag inte vill att medryttaren ska rida i ridhuset när hon frågar? Hon har inte ridit honom så länge men...
Svar
11
· Visningar
1 351
Senast: bubbel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama