Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik Sitter och tittar på annonser och slås av hur priserna sjunkit, eller snarare rasat!!, på senare år. Har funderingar på att själv...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
21 305
Senast: rebus
·
Anläggning Nu börjar vårt fina stall bli klart, det ända som nu saknas är gallrena som kommer att vara mellan två boxar och framför fyra fönster...
Svar
0
· Visningar
853
Senast: Empalie
·
Ekonomi & Juridik Hur ska man göra? Jag har en foderponny, som nu ägaren säger att jag kan få. Ponnyn är 24 år (men dock frisk och ovanligt pigg) och jag...
Svar
8
· Visningar
1 933
Senast: Niki
·
K
Hästmänniskan Jag ska bättra på några uteboxar i byggda med vattenfast plyfa. Jag behöver måla på de ytor där hästarna har gnagt. Vad ska man använda...
Svar
0
· Visningar
836
Senast: karinmaria
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som har erfarenhet av utställning på Falsterbo Horse Show? Hur fungerar det, är det lönsamt i jämförelse med allt jobb osv...
Svar
0
· Visningar
915
Senast: ebbalotta
·
Hästmänniskan En vän till mig hade en stor, pampig Halvblodsvalack, en riktigt maffig kille, fux med genomgående bläs och gräddig man och svans...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
9 731
Senast: ainasoja
·
S
Hästmänniskan Någon som har erfarenhet av det? är det inte svårare att hålla rent? ska man satsa på enkla eller dubbla väggar? armerade kanske? Jag...
Svar
17
· Visningar
2 794
Senast: Grandezza
·
Hästmänniskan Jag har eget stall hemma på gården och mina två hästar och har nu även en inhysning. Jag anser att hästar ska gå ute största delen utav...
Svar
18
· Visningar
2 693
Senast: Seabaz
·
Anläggning Hej! Snart bär det av till nyinköpta gården... funderar på detta med inackorderingar. (vi måste ha tillstånd från länsstyrelsen - jag...
Svar
17
· Visningar
4 979
Senast: CK
·
Ekonomi & Juridik Sökfunktionen verkar inte fungera för mig just nu, så jag startar en ny tråd. Av ren nyfikenhet undrar jag vad det kan tänkas kosta...
Svar
9
· Visningar
2 054
Senast: Nomina
·
Hästmänniskan Är det någon som har tips på övningar där man kommer åt de nedre magmusklerna? Min bålstabilitet är för dålig och när jag tittar på film...
Svar
7
· Visningar
2 975
Senast: Speedway
·
Hästmänniskan Hej hej! Vad är typiskt hästfolk egentligen? Något speciellt dom brukar göra till skillnad från "vanligt" folk? Eller har ni för er att...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 458
Senast: pulkaskurk
·
Q
Anläggning Är gammal i gemet här men ändrat nick.... Ni som har stall och inackorderingar.Har ni också lösdrift och boxuthyrningar kan titta...
Svar
5
· Visningar
1 212
Senast: Masse
·
Hästmänniskan Får man som hästägare ha det? Nu menar jag alltså inte att "dina ridbyxor är fula":D eller annat är rent utseendemässigt, utan sådant...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 750
Senast: Magnum
·
Ekonomi & Juridik Har funderat på att ansluta mig till Bo på lantgård, är det någon som är med där? Vore kul att få höra lite erfarenheter, vad som är...
Svar
0
· Visningar
778
Senast: Texaz
·
Ekonomi & Juridik Frågan är enkel... vad kostar eran hästs försäkring årligen? Är såklart också nyfiken på vilken typ av försäkring samt vad för sorts...
Svar
7
· Visningar
1 782
Senast: kol
·
K
Hästmänniskan Hejsan!! Jag undrar bara vad det kostar att ha egen häst? tänker då framför allt på er som har häst vad kostar det ungefär på ett år...
2
Svar
34
· Visningar
7 169
Senast: Irmis
·
Ekonomi & Juridik Jag har en fråga som gäller ett arrende. jag arrenderar ut en del av mitt stall, den som arrenderar utav mig har plötsligt börjat att...
2
Svar
39
· Visningar
5 340
Senast: cirkus
·
P
Anläggning Hej! Vi ska nu lägga sand i vår paddock som är då på ett slätt fält , Vi har bestämt att inte ha någon matta då dem är duktiga på att...
Svar
0
· Visningar
779
Senast: problemhast
·
Ekonomi & Juridik Nu är råttet mågat! Jag ansökte om förprövning för vår ligghall för en tid sen. Det är en byggnad på 10 x 20 meter och på ritningen...
2
Svar
26
· Visningar
3 214
Senast: athena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar