Är det någon som har förprövat (ligghall)?

Sv: Är det någon som har förprövat (ligghall)?

Vet du vilken bok man hänsvisar till? Är det en bok/författare som kan anses ha någon form av "officiell status"?

Har du tillgång till tabeller eller formel så du kan visa hur beräkningarna är gjorda? Det verkar lite märkligt att det ska kunna vara den fria öppningsbredden som är avgörande för antalet djur och inte ytan som är det man verkligen specar i instruktionerna. Eftersom jag tycker det är ganska tydligt att det är OK med en långsida öppen vore det särskilt intressant att se hur du kommit fram till att inte ens det skulle räcka!
 
Senast ändrad:
Sv: Är det någon som har förprövat (ligghall)?

Det är en senare upplaga av Att bygga häststall, jag kan scanna in den sen om jag hittar den.
 
Sv: Är det någon som har förprövat (ligghall)?

Det känns ju väldigt märkligt att inte de regler som SJV går ut med är de som gäller! Varför har man då sina minimimått om det är helt annat som gäller i verkligheten???? :confused:
Jag antar att mitt vindskydd (40 kvm) som jag tänkt förpröva för att få godkänd som ligghall knappt lär bli tillåten för två hästar.....:crazy:
 
Sv: Är det någon som har förprövat (ligghall)?

Vad arg jag blir när jag läser det här. Hoppas verkligen att du får rätten på din sida, det låter helt absurt. Jag kanske är partisk, men jag är så himla avis på din fina ligghall, så jag kan faktiskt inte förstå hur förprövaren tänkte.
 
Sv: Är det någon som har förprövat (ligghall)?

Du vet ju vem han är, lägg gift i kaffet tänkte jag skriva men det gjorde jag inte ;).
 
Sv: Är det någon som har förprövat (ligghall)?

Jag är faktiskt inte säker på att jag har koll på alla som förprövar, men bor han nära mig så vet jag ju...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp