Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik Hyrde en transport av en privatperson under färd kom min häst åt en skruv i transporten och skadade sig illa, han fick panik och...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 370
Senast: Meggan
·
Hästmänniskan Jag funderar på att gå tillbaka till hästbranschen och jobba lite, har mer än tio års arbetslivserfarenhet från ridskola men skulle...
2
Svar
30
· Visningar
2 490
Senast: Maoam
·
Ekonomi & Juridik Vet inte riktigt vilken underrubrik som passar, moderator får gärna flytta om jag valt fel :up: ! Skall börja med att säga att hästen...
2
Svar
28
· Visningar
5 382
Senast: Masse
·
Hästmänniskan Vi har en 6-årig travare som sällskapshäst till halvblodet. Vi har haft honom sedan i somras. En snäll häst kort och gott. Han fungerar...
2
Svar
32
· Visningar
3 160
Gnägg Kommit tillbaka till hotellet från hästhoppningarna precis. Blev väldigt besviken på den så kallade jubileumsshowen de hade ikväll. Det...
Svar
14
· Visningar
2 058
Senast: YorkWann
·
Ekonomi & Juridik Som rubriken lyder, hur snabbt kan man orsaka inflammationer/hältor på häst efter försäljning? Hästen såldes och ska lite mer än en...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
13 566
Senast: Kingsland89
·
Anläggning Det är som så att vi har en del vattendrag somgår genom våra hagar, några är för djupa och breda för hästarna att gå över. Innan förra...
Svar
6
· Visningar
1 788
Senast: cello
·
Anläggning Har en Gräsridbana med lite väggrus utmed spåret. Helt ok att rida på så länge det inte är för blött. Men sommartid då jag använder den...
Svar
15
· Visningar
6 369
Senast: Buck
·
Anläggning Har egen gård med tillhörande litet stall. 1 vinterhage, 1 beteshage samt en större beteshage en bit ifrån gården. Rum för ridbana...
Svar
15
· Visningar
2 567
Senast: Fille
·
Gnägg Jag har märkt att det är mest ston som finns ute på marknaden? Nästan 80 % av alla till salu hästar/ponnyer är ston?! Och så klart så...
Svar
10
· Visningar
1 430
Senast: Marita73
·
Hästmänniskan Hej! Jag har nu haft mitt sto i 3,5 år. Periodvis har det varit ganska jobbigt i ridningen och jag har vid några tillfällen blivit...
Svar
12
· Visningar
1 521
Senast: Bounty
·
Hästmänniskan Hej! Jag går i tankarna att ta ett sabbatsår efter nian och jobba som groom/lärling/hästskötare åt någon större tävlingsryttare. Var och...
Svar
13
· Visningar
2 061
Senast: nickan1
·
Anläggning Mitt sommarbete börjar få mer och mer oönskat inslag av diverse ogräs och även av klöver och jag tänkte gödsla så att inte det eländet...
Svar
6
· Visningar
1 038
Senast: ptr
·
Hästmänniskan Har länge funderat på hur man skapar sig en karriär om man inte har möjligheten att ha egen häst eller att komma ut och tävla. Hur...
2
Svar
36
· Visningar
2 244
Senast: As_Vegas
·
Hästmänniskan Behöver olika synsätt på detta nu för jag letar efter egen häst, hittar ingen som känns bra. Är medryttarhäst något att satsa på tills...
Svar
4
· Visningar
794
Senast: susanne
·
Hästmänniskan Jag ska köpa häst och har fastnat för två helt olika individer:) Den ena är 21 år . Genomsnäll i all hantering ,gosig, mysig ,ranglåg...
Svar
11
· Visningar
1 290
Senast: Masse
·
Gnägg Skulle vilja ha era tankar och funderingar kring denna rasen. Har fått erbjudande om att ta emot detta sto född 14. Hur är denna rasen i...
Svar
6
· Visningar
1 953
Senast: Smulan75
·
Hästmänniskan Hej! Det är så att jag eventuellt ska skaffa min första egna häst och har en fråga om stallplats och tänkte fråga er om vad ni anser om...
Svar
18
· Visningar
2 390
Gnägg Är lite nyfiken på om det finns några bukehästar här i skaraborg eller runtomkring? :)
43 44 45
Svar
881
· Visningar
49 864
Anläggning Som rubriken - hur lång och tung slägga har ni till wtaketbygge och är ni nöjda? Har ledsnat totalt på stallägarens e
2 3
Svar
42
· Visningar
8 637
Senast: ainasoja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp