I ärlighetens namn så vill jag varken vara snäll eller tacksam mot min chef om han nu hellre väljer att höja min lön så att jag kan betala lägenhet i Stockholm, jag har ju sagt mitt och det är att jag inte kan stanna då lönen inte räcker. Han vet varför den inte räcker och jag är fullt medveten om att det här yrket aldrig kommer ge mig samma lön som ett yrke inom min utbildning hemma i Sverige där lönerna generellt är BETYDLIGT högre! Även arbetsvillkor och lagar ser tusen gånger bättre ut för den anställda i kära Sveriges!
Han får mer än gärna välja att låta mig gå om mitt bud är för högt och då leta rätt på en annan beridare. Inte mitt problem egentligen.
För mig kommet det nästan bli skönt om vi inte kommer överens eftersom jag aldrig kommer stanna här livet ut. Tvivlar iaf mycket starkt på det.
Jag ser mig som snäll och väldigt hårt arbetande som ställer upp med att jobba för en lön som inte räcker i några månader till och som dessutom inte ens fått ut hela min semester eftersom chefen tror att jag inte har koll. Blir faktiskt lite arg när jag tänker på det. Han ska vara tacksam över att jag gör det jobb jag gör och inte bara sticker som tidigare anställda gjort utan att hålla uppsägningstiden.
Jag tycker det i princip låter som att du vill säga upp dig, men inte vill göra det själv utan hoppas på att din chef kan hålla i yxan och ta beslutet.
Vill du inte jobba kvar, säg upp dig istället.