Jag tycker att du låter extremt bortskämd och att du verkar ha en översittar-attityd.
Du idiotförklarar dina medarbetare, du verkar inte dela uppfattningen om hästhanteringen och ridningen, du tycker inte att du utvecklas på jobbet, du tycker att det känns skönt om du och chefen inte kommer överens så att du kan få åka hem. Du tycker att du är snäll och hårt arbetande för en lön som du anser inte räcker. Du tycker att arbetsgivaren ska vara tacksam för att du jobbar
Du visste väl vilka arbetstider och lön du hade innan du började jobba?
Varför tog du jobbet när du nästan allt är fel?
Jag hade inte varit sugen på att ha dig anställd med den attityden du uppvisar här.
Det är inte mina medarbetare för det första!
O du läst hela tråden så ser du även att jag aldrig haft för avsikt att stanna länge, max ett år och nu har det gått längre än så.
Man måste ha attityd för att klara det här jobbet. Att jag inte utvecklas speciellt mycket längre är ren fakta. Det är samma sak varje dag och jag arbetar mycket på egen hand, träffar sällan folk vilket får mig att bli smått galen och dom jag känner har jag bara en sak gemensamt med. Så socialt liv har jag knappt.
Ingen har tidigare stannat så länge som jag har och du vet ingenting om mig själv eller hur det är att vara i min sits, så du ska inte döma. Hade du själv stannat? Hade mim chef velat anställa dig? Tvivlar på det. Chefen är grymt nöjd med mig så du har noll koll på vem jag är och hur jag är som anställd.
Kommer chefen med ett bra förslag så stannar jag ett år till men jag har varit öppen med att jag har andra framtidsplaner.
Vad menar du med att jag inte delar uppfattningen om hästhanteringen!!? Har du drömt det?
Hästhanteringen i mitt stall är väldigt god, chefen är en väldigt duktig ryttare och hästmänniska.
Det är inte alls så att allt är fel här, lönen är fel och jag saknar Sverige. Jobbet är ett drömjobb förövrigt, annars hade jag inte stannat så länge som jag gjort och inte ens tackat ja till att prata om lönen.
För mig gäller det att fatta ett beslut för att kunna gå vidare och därför tänker jag inte godta en lön jag inte är nöjd med. Svårare än så är det inte. Jag kommer knappast stanna för att vara snäll, även om jag tycker väldigt bra om min chef vilket gör det hela svårare.
Nu gäller det att intyga mig själv om att jag gör rätt och kommer vi inte överens så är det för mitt eget bästa.
Du kastar bara skit ur dig och har du inget vettigt att komma med förutom att döma så får du gärna hålla det för dig själv.
Bortskämd är jag verkligen inte, jag har slitit hårt på många pla och om du tror att mitt jobb är ett liv i lyx så har du noll koll på hur det är att arbeta professionellt med hästar.