Den möjligheten finns säkert, men jag har inte kollat på det eftersom jag trivs bra med min chef och är fäst i mina hästar här. Det är främst hästarna jag kommer sakna om jag lämnar.
Jag har gjort stora framsteg med ffa en häst som ansågs vara en problemhäst förr. En väldigt speciell individ som verkligen blivit min "soulmate" och har presterat lysande på tävlingarna på senare tid.
Jag blev helt körd i huvudet av att arbeta på kontor, brände ut mig totalt och blev allmänt less på livet.
Just därför sadlade jag om och valde Tyskland då den här lönen ligger högre än det svenska marknaden kunnat erbjuda. Det var mest svartjobb som kontaktade mig då jag sökte vilket inte är intressant. Jag vill gärna ha pension när jag blir äldre och vara försäkrad.
Det är rimligt med en årlig lönediskussion men det verkar ju som om löneläget varit ganska låst i Europa i flera år, utan löneförhöjningar. Så där verkar du ju inte sitta ensam i sitsen.
Vad som är rimlig lön och inte är ju svårt att ha synpunkter på, härifrån Sverige.
Att du sitter och betalar en lägenhet i Sverige också, och därmed får svårt med en del andra utgifter, är ju knappast arbetsgivarens fel eller ansvar.
Minska dina kostnader!