Ramlade av

När jag föll så undrade en förbipasserande som såg fallet hur det gick, när jag sa det gick nog bra så sa hon; "Det tror jag inte, det såg illa ut."
Som hästmänniska är man väl lite som hästarna, visar inte smärta i första taget. ;)

Hoppas du hittar ngn som kan rida åt dej och att läkningen går bättre än förväntat!:)
 
Mår sådär. . Inget kul alls det här alltså :(
Jag är hemma nu iaf och det är skönt. Har världens bästa sambo som hjälper mig

Är det någon här som har haft liknande fraktur?
Funderar över när jag kommer kunna rida igen..
Jag måste ha tag i någon som kan rida min häst tills dess :/

Jag har haft samma fraktur på L3 efter en avfallning, mina föräldrar fick bära ner en säng i vardagsrummet eftersom jag från början inte fixade att ta mig upp på övervåningen. Jag gick med kryckor under de första veckorna och det tog kanske 6-7 v innan jag var såpass smärtfri att jag ens tänkte tanken att sätta mig till häst. Då hade jag som tur var en häst jag litade fullständigt på och klev upp och skrittade.
 
Jag har haft samma fraktur på L3 efter en avfallning, mina föräldrar fick bära ner en säng i vardagsrummet eftersom jag från början inte fixade att ta mig upp på övervåningen. Jag gick med kryckor under de första veckorna och det tog kanske 6-7 v innan jag var såpass smärtfri att jag ens tänkte tanken att sätta mig till häst. Då hade jag som tur var en häst jag litade fullständigt på och klev upp och skrittade.

Okej
Kunde du hoppa upp från en pall då? Antar att på och av är det jobbigaste i början..

Pållan ska göra sin tävlingsdebut på torsdag och sen funderar jag starkt på att betäcka henne. Då kan hon vila med gott samvete iaf ett tag och sen promenad ridas . :)
 
Okej
Kunde du hoppa upp från en pall då? Antar att på och av är det jobbigaste i början..

Pållan ska göra sin tävlingsdebut på torsdag och sen funderar jag starkt på att betäcka henne. Då kan hon vila med gott samvete iaf ett tag och sen promenad ridas . :)


Jag bröt tre av utskotten för nästan exakt ett år sedan (på söndag). Har för mig att det var L3-L4-L5. Fick börja rida efter 8 veckor, men det gjorde ganska ont i början. Förstod inte heller att jag hade brutit något först, utan väntade med att ringa ambulansen vilket gjorde att utskotten flyttade sig 1 cm från ryggraden.

Idag är jag nästan helt bra, har lite besvär vid hårdare ridpass och så använder jag ett stöd för ryggen när jag ska bära tungt för att jag får ont annars. Trodde dock att det skulle vara mycket värre :-)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
734
Senast: igbest
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
2 801
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 754
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
4 020
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp