Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning Jag läste den här artikeln: https://www.tidningenridsport.se/djurskyddskontrollanten-djup-lera-i-hasthagen-kan-vara-lagbrott/ Vi...
Svar
2
· Visningar
867
Senast: Anders
·
Anläggning Denna höst har verkligen varit hemsk här där jag bor och hästarnas hage är helt förstörd. Någon som har erfarenhet av att grusa upp en...
Svar
1
· Visningar
688
Senast: MiniLi
·
Anläggning Ägaren till vår medryttarhäst ska byta stall och då jag och dottern är de som rider hästen mest (äldre häst som inte går alla dagar) får...
2
Svar
24
· Visningar
2 581
Senast: mackan
·
P
Ekonomi & Juridik Har ju precis köpt mig en ponny och tänkte skriva över hans gamla försäkring på mig så jag inte behöver ta en ny. Är det bara att ringa...
Svar
15
· Visningar
5 197
Senast: Silkisif
·
  • Låst
Gnägg Hej! Någon här ute som är kunnig runt ämnet slakthäst? Går det att köpa hästar från slakteri? En bekant berättade att han hade köpt...
12 13 14
Svar
267
· Visningar
25 613
Senast: Görel
·
Ekonomi & Juridik Hej. ny här . Har funderingar angående reklamation av häst. Låter ha osagt om jag är köpare eller säljare men. Hästen gårdsbesiktas UA...
15 16 17
Svar
329
· Visningar
33 901
Senast: Lobelia
·
Ekonomi & Juridik Vilken försäkring är bäst att teckna på en import och slippa så många reservationer som möjligt? Har det någon betydelse att hästen är...
Svar
4
· Visningar
1 193
Ekonomi & Juridik Så jag flyttade mina hästar i novemeber till nytt stall, stod i annonsen fri tillgång hösilage (ingen analys, eget) och jag frågade även...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 838
Anläggning Ska ju flytta. Och hästen med. Stallet är super. Lösdrift bredvid ridhus och tillgång till egen box. (Varje häst på lösdriften har sin...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 604
Hästmänniskan Hur är det att förvara hö i en utebox? Vad kan man göra så det funkar?
2 3
Svar
48
· Visningar
4 544
Ekonomi & Juridik Alltså kan bli annat än tokig i alla fall på vissa av dom. Jag sålde en häst som jag strax innan försäljningen höjde livvärdet på. Denna...
Svar
1
· Visningar
949
Senast: Masse
·
Anläggning Dålig rubrik jag vet ! Men vad tusan kallas en såndär " list " i boxen nära golvet där hästen kan ta " spjärn " om den rullat fast...
Svar
9
· Visningar
1 471
Senast: Miaa
·
Ekonomi & Juridik Jaha då kommer det programmet jag fick tips om här på Buke för ett antal år sedan att försvinna vid årsskiftet. Därför vill jag ha lite...
Svar
8
· Visningar
995
Senast: WildWilma
·
Ekonomi & Juridik Om man står i ett stall och inte har skrivit under något uppstallningsavtal/kontrakt, vad gäller då för uppsägningstid? Har fått ett...
2
Svar
28
· Visningar
2 708
Senast: Boj
·
Anläggning Ni som arbetar på, eller driver stall med flera hästar i träning. Hur ser er stalltavla ut? Jag är ute efter det perfekta upplägget som...
Svar
4
· Visningar
1 621
Senast: Pilot
·
Anläggning Då jag just nu letar stallplats för högtryck, plöjer jag igenom mycket annonser. Ofta står det angivet hur många kvadratmeter boxen är...
2
Svar
37
· Visningar
4 523
Senast: Sofie_B
·
Hästmänniskan Alltid när det vankas storlopp kommer ju diskussionen om djurrätt upp. Var står ni i frågan om galopp och trav? Spelar ni själva? Här...
Svar
15
· Visningar
1 577
Senast: Stefffie
·
Hästmänniskan Hej :) jag ska på arbetsintervju på ett stall nu i veckan och undrar lite från er som jobbar på stall nu som skötare på heltid vilka...
Svar
18
· Visningar
4 276
Senast: AnnDerry
·
Hästmänniskan hallå allihop! Jag har nästan bestämt mig för att plugga till equipat. Jag behöver all kunskap om yrket, vart kan man få jobb? Startar...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 137
Hästmänniskan Jag hamnade i en annorlunda diskussion här om dagen, som gjorde mig rätt beklämd. Lång historia kort, min häst vrickade benet...
2
Svar
35
· Visningar
2 603
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp