Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej det kan du inte. Den som beställt tiden hos veterinären/åkt in med hästen är betalningsskyldig.Kan jag inte bara ange ägaren som betalare?
Hur ska fb ens veta att jag har varit inne med hästen och inte ägaren?
Kan jag inte bara ange ägaren som betalare?
Hur ska fb ens veta att jag har varit inne med hästen och inte ägaren?
Heh. Det var många försäkringsbolag som hade den formuleringen eller nästan likadan i sina villkor. Folksam, Sveland, Moderna/Optimal är de jag hittar direkt när jag googlar. Är det så, så är det nog många fodervärdar (och foderhästägare!) som borde se över sitt försäkringsskydd.Hittade detta i fb allmänna villkor
"För sålt eller på annat sätt avyttrat djur upphör försäkringen att
gälla i och med att djuret övergår i annans ägo. Även för djur
som, utan ***** medgivande, annat än
tillfälligtvis hyrts eller lånats ut, upphör försäkringen att gälla i
och med att djuret övergår i annans besittning."
Hittade detta i fb allmänna villkor
Heh. Det var många försäkringsbolag som hade den formuleringen eller nästan likadan i sina villkor. Folksam, Sveland, Moderna/Optimal är de jag hittar direkt när jag googlar. Är det så, så är det nog många fodervärdar (och foderhästägare!) som borde se över sitt försäkringsskydd.
Jaha nu har jag pratat med ägaren.
Försäkringen är "fixad" och hon har lämnat mina uppgifter så att jag kan ta del av all information. Men fb står fortfarande inte för koliken hästen hade hos mig.
Jag ska ringa fb det första jag gör imorgon, ska bli spännande att höra vad dom säger.
Vad står det i kontraktet? Står du även för livdelen i försäkringen eller står du enbart för veterinärvårdsdelen? Står du även för livdelen och hästen skulle dömas ut så får ju ägaren pengarna. Lider verkligen med dig. Jättejobbig situation verkligen. Jag håller tummarna för att det är enkelt åtgärdat och att hästen snart är bra igen.Nästa problem är att hästen är halt och ska utredas.
Vad händer om man upptäcker en skada som gör den obrukbar?
Skulle aldrig ha lånat hästen, men det är ju lätt att säga nu
Nästa problem är att hästen är halt och ska utredas.
Hittade detta i fb allmänna villkor
Heh. Det var många försäkringsbolag som hade den formuleringen eller nästan likadan i sina villkor. Folksam, Sveland, Moderna/Optimal är de jag hittar direkt när jag googlar. Är det så, så är det nog många fodervärdar (och foderhästägare!) som borde se över sitt försäkringsskydd.
Jaha nu har jag pratat med ägaren.
Försäkringen är "fixad" och hon har lämnat mina uppgifter så att jag kan ta del av all information. Men fb står fortfarande inte för koliken hästen hade hos mig.
Jag ska ringa fb det första jag gör imorgon, ska bli spännande att höra vad dom säger.
Ja, det känns ju viktigt att reda ut varför försäkringen inte täcker. Det låter ju konstigt. Min spontana tanke är att ägaren gjort ngt konstigt antingen gällande betalningar eller valt en begränsad försäkringsform.Nästa problem är att hästen är halt och ska utredas.