Det är nästan så man tror det är avsiktligt många gånger
Hade jag varit mer konspiratoriskt lagd...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är nästan så man tror det är avsiktligt många gånger
Det var mer generellt, inte direkt riktad mot försäkringsbolag.Hade jag varit mer konspiratoriskt lagd...
samt @Nalasmatte såhär svarade mitt försäkringsombud på Folksam när jag berättade scenariot med din hästägare och försäkring som inte gäller "för att ägaren skulle ha meddelat f-bolaget i tid om att du var fodervärd"Fast jo om det skulle vara så att försäkringen inte gäller inte för att jag behövt den under dessa 4 år men man vet ju aldrig.
frågan är hur man tolkar "tillfälligtvis" då.Heh. Det var många försäkringsbolag som hade den formuleringen eller nästan likadan i sina villkor. Folksam, Sveland, Moderna/Optimal är de jag hittar direkt när jag googlar. Är det så, så är det nog många fodervärdar (och foderhästägare!) som borde se över sitt försäkringsskydd.
Nästa problem är att hästen är halt och ska utredas.
Vad händer om man upptäcker en skada som gör den obrukbar?
samt @Nalasmatte såhär svarade mitt försäkringsombud på Folksam när jag berättade scenariot med din hästägare och försäkring som inte gäller "för att ägaren skulle ha meddelat f-bolaget i tid om att du var fodervärd"
"Hej
Det låter märkligt. Man behöver inte äga ett djur för att försäkra det.
Står ägaren kvar på försäkringen o hästen lånas ut på foder brukar vi sätta dit fodervärdens namn så de kan få ut ersättning.
Skulle de vara missat så kan ägaren bara ringa in o meddela att det är ok.
Låter konstigt att ägaren o försäkringstagaren inte ska kunna använda sin försäkring. Det kanske finns andra faktorer som inte framgår också?
Mvh xxxx "
Har du fått tag på ägaren än?Tack
Och precis så svarar dom mig när jag ringer, förutom det sista då. Och det är precis dom faktorerna jag vill ha reda på.
Har FORTFARANDE INTE fått ta del av försäkringen..
Har du fått tag på ägaren än?
Och nu när pappret hade kommit in så ringde jag och pratade med dom.
För det första var försäkringen uppsagd av fb december pga utebliven betalning.
Sen har en ny försäkring tecknats i januari.
Hästen var alltså oförsäkrad i en månad.
Och iom ny försäkring blir ju hältan inom karenstiden.
Så att fb inte skulle ersätta koliken pga att hästen var hos mig var ju ren bullshit.
Och nu när pappret hade kommit in så ringde jag och pratade med dom.
För det första var försäkringen uppsagd av fb december pga utebliven betalning.
Sen har en ny försäkring tecknats i januari.
Hästen var alltså oförsäkrad i en månad.
Och iom ny försäkring blir ju hältan inom karenstiden.
Så att fb inte skulle ersätta koliken pga att hästen var hos mig var ju ren bullshit.