Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tyvärr är det ju sånt som kan hända oavsett om man äger eller lånar en häst.
Jag skulle nog säga att isåfall får ägaren bestämma vad som ska göras med hästen men vill ägaren att hästen inte ska tas bort så får nog ägaren ta tillbaka hästen. vad står det om uppsägningstid osv i kontraktet?
Men har jag fattar det här rätt?
- Det står i ert kontrakt att ägaren ska ha hästen veterinärvårdsförsäkrad. Står det något mer kring omfattning eller liknande?
Ja precis. Nej det står bara att självrisken är 2500.
- Du har betalat försäkringspremien till ägaren hela tiden?
Har bara haft hästen en månad
- Hästen fick kolik och du har nu lagt ut pengar på veterinärvård som av någon anledning till ersätts av försäkringen?
Ja precis. Och jag vill ha tag i fb och få veta varför..
Hittade detta i fb allmänna villkor
"För sålt eller på annat sätt avyttrat djur upphör försäkringen att
gälla i och med att djuret övergår i annans ägo. Även för djur
som, utan ***** medgivande, annat än
tillfälligtvis hyrts eller lånats ut, upphör försäkringen att gälla i
och med att djuret övergår i annans besittning."
@mackan vad har du för försäkringsbolag?
Jag har Folksam sen decennier . Ska gärna kolla med dem som sagt utifrån ev ”förvirring” . Jag tror många dragit för stora växlingar i tolkning som sagt utifrån min tidigare reflektion . Men ja - jag kan gärna kolla som sagt .
Ok jag har Agria för mina och där var det tydligt men @Rifer och jag har bytt häst och hennes har Sveland och där var det inte riktigt lika tydligt? Avyttra är nyckelordet men jag tror det menas försäljning eller ge bort som gåva. RIFER äger ju fortfarande hästen jag har så någon avyttring är det ju inte tal om.
Ja som sagt tror jag inte man behöver få panik utifrån det .
Det låter osannolikt att FB med säkerhet kan veta om någon ringt, möjligen kan de veta att de inte antecknat något om det.Det som är än värre i det hela är att ägaren inte svarar när jag ringer och inte heller på sms. Vad ska man tro?
Ringde fb igen och frågade om det inte kunde vara en miss någonstans eller missförstånd, men nej, ägaren har inte ens kontaktat fb!!
Och här går jag och inte vet vad jag ska göra med en stackars halt häst
Som sagt, lämna tillbaka hästen.Det som är än värre i det hela är att ägaren inte svarar när jag ringer och inte heller på sms. Vad ska man tro?
Ringde fb igen och frågade om det inte kunde vara en miss någonstans eller missförstånd, men nej, ägaren har inte ens kontaktat fb!!
Och här går jag och inte vet vad jag ska göra med en stackars halt häst
Det låter osannolikt att FB med säkerhet kan veta om någon ringt, möjligen kan de veta att de inte antecknat något om det.
Finsitil i försäkringsvillkoren .Det är tråkigt men det gäller och läst igenom det finstilta när det kommer till försäkringsbolagen.En vän till oss fick nyligen ta bort en häst , tyvärr täckte inte ett skit för staketskador.Suck!
Finsitil i försäkringsvillkoren .
Kan säkert vara beroende på vilket bolag, vet att jag kan ha svårt med att läsa vissa avtal men djurförsäkringarna är för mig lätta att förståDet finns ju alltid mindre framträdande villkor som ligger inne i något annat text-sammanhang. Tycker det är nyheter varje gång jag tar fram försäkringsbrev...
Kan säkert vara beroende på vilket bolag, vet att jag kan ha svårt med att läsa vissa avtal men djurförsäkringarna är för mig lätta att förstå
Det är nästan så man tror det är avsiktligt många gångerJag har inga problem med läsförståelse. Alls.
Men det är ibland ologiskt placerade textmängder som man missar om man söker efter en viss förutsättning.