Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Att äga häst är inte som väntat.. mockning, förbereda hö rullar på.. tränar inte alltför hårt med hästen då vi känt varandra 1 månad...
2
Svar
32
· Visningar
7 344
Senast: Ceeciilia
·
Hästmänniskan Har ridit på ridskola i 20 år och står nu i begrepp att köpa min första häst. Har hittat en i mitt tycke perfekt häst. Sto, 13 år, lugn...
2
Svar
26
· Visningar
3 402
Senast: Yrja
·
Hästmänniskan Någon som gör det? Är lite ovan att knoppa o tänkte att det skulle bli minst dramatiskt om jag tar mig tid att göra det kvällen innan...
2
Svar
23
· Visningar
6 101
Svar
0
· Visningar
101
Hästmänniskan Jag är nyfiken på er relation till hästägaren. Får ni ngn support /hjälp/ lektioner av / umgänge med hästägaren?
Svar
12
· Visningar
1 834
Senast: minimal
·
Anläggning På min gård finns en ganska stor ladugård som stått tom i många herrans år. Golvet i själva stalldelen är ojämnt, sprucket och dessutom...
Svar
9
· Visningar
4 831
Senast: Gimlan
·
Ekonomi & Juridik Har idag fått reda på att min gård taxeras som lantbruk. Vad ska jag tänka på? Kommer en enskild firma startas per automatik i mitt...
Svar
6
· Visningar
7 927
Senast: cikoria
·
Hästmänniskan Blir så förbannad.. av respektlöshet i ridhus. Det finns unga hästar, gamla, bångstyriga, snälla, galna, leksna osv osv. Fick lära mig i...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 731
Senast: skatten
·
Hästmänniskan Jag får dåligt samvete för min dotter som är 11 år. Jag har ett hästintresse själv och min dotter samma. Vi köpte en ponny till henne...
2
Svar
27
· Visningar
3 826
Senast: MiaMaria
·
Ekonomi & Juridik Hej, vet inte om jag postar rätt, men men. Har ett litet problem och vet inte alls vad för regler som gäller eller hur jag ska gå...
2
Svar
24
· Visningar
4 599
Senast: MonteRose
·
Hästmänniskan En fråga till er som får ihop heltidsjobb, familj med barn i skolåldern och egen häst? Hur gör ni? Är det värt? Vad känner ni att ni får...
Svar
19
· Visningar
5 919
Senast: sassiball
·
Ekonomi & Juridik en rätt intressant diskussion. Om man tar på sig ansvaret för att få en bra tränare till stallet (tex nån som kommer regelbundet en helg...
Svar
16
· Visningar
2 031
Senast: Sar
·
Anläggning Ni som kan: Köldridå, 2 mm tjock, 20 cm breda remsor. Hur mycket överlapp mellan varje remsa? Min tanke var 5 cm överlapp, total...
Svar
14
· Visningar
3 976
Gnägg Mitt dräktiga sto Glódis
Svar
0
· Visningar
132
Hästmänniskan Världens kanske mest enkla fråga, om man sett det förr :grin: :D Jag skulle behöva tips på hur jag på enklast och billigaste sätt...
Svar
11
· Visningar
1 944
Senast: Masse
·
Hästmänniskan Är hästtjejernas tid, som fanns när en annan var så där 30 år yngre borta. Gäller allt PENGAR idag och inte kärleken till hästen i sig...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
9 413
Senast: IngelaH
·
Anläggning Hyr en lösdrift till mina två pållar, en gammal ladugård. Enkel standard men ändå iordninggjort så det funkar vettigt. Nu är jag sugen...
Svar
2
· Visningar
1 821
Senast: klasselover
·
Hästmänniskan Hej! Jag är kluven i mitt val att bli medryttare. Jag har ridit ett par år, mest skogsridningen och även lite hoppning. Jag har nu...
Svar
12
· Visningar
1 599
Senast: Tscabo
·
S
Hästmänniskan Jag har fått erbjudande om att rida en kompis häst ett par dagar i veckan men jag är tveksam eftersom det är en bit att åka. Kommer ta...
2
Svar
27
· Visningar
5 102
Senast: Merope
·
Ekonomi & Juridik Vet inte om detta är rätt forum men moderator får väl flytta tråden annars... Ni som sysslar med tillridning/försäljning för kunds...
Svar
2
· Visningar
1 529
Senast: Summerwind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp