Hästägare som inte går att få tag i

Sv: Hästägare som inte går att få tag i

Det är väl inte så att alla som mår dåligt, mår dåligt på samma sätt som du gör när du mår lika dåligt. Det är väl verkligen att använda sig själv som måttstock för resten av befolkningen?

Visst är det fruktansvärt dålig stil, men är det inte rätt uppenbart att ägaren inte mår bra? Och det var väl ändå klarsynt att försöka få iväg hästen? Det är ingen som försvarar att man inte svarar och bara försvinner, men ta en titt runt på forumet så ser du många som mår dåligt och inte orkar ta tag i det de borde. Det är faktiskt svårt att vara på botten av ett träsk.
 
Sv: Hästägare som inte går att få tag i

Nä ni har rätt jag kan inte ta för givet att jag ska "få" hästen.
Jag förstår inte heller hur man bara kan skita i sina djur sådär :/ Och ja dom var på gränsen till vanvårdade när vi hämtade dom. Har före och efter bilder... så det känns i alla fall bra att två hästar fått en drägligare tillvaro.

Nu är det faktiskt så att jag har fått tag i ägaren!!!! Idag äntligen, efter att ha ringt runt, letat, sökt....
Hon frågade knappt hur hästarna mådde (en har vi ju på livstidsfoder). Hon sa bara att hon vill ju sälja hästen. Hon verkade endast intresserad av pengarna. Jag försökte förklara att det var mer jobb än vi trodde. Att få hästen säljbar kommer kosta mer än det man nånsin kommer att kunna få för henne. Sa att vår överrenskommelse var att vi skulle prova nån vecka, sen skulle ju hon komma på besök. Men eftersom hon gått upp i rök blev det ju inte så...

Hon kan inte ta hem hästen, det gjorde hon klart. Jag sa att hästen kan få vara kvar hos oss om vi får bli ägare, men vi har ingen möjlighet att betala något för henne. Vi har stått för hästens kostnader senaste månaderna, det kanske kan ses som betalning i sig. Försökte förklara att hästens skick och ålder gör att försäljning förmodligen är omöjligt. Och som jag säkert sagt, hästen behöver ju raspas vilket ska göras, och behöver ju sadel och övrig utrustning om hon ska kunna komma igång. Ska vi lägga ner de pengarna vill jag äga hästen, så tänker jag, rätt eller fel?
Hon ville i alla fall fundera någon dag.

Så som jag ser det, finns det tre alternativ:
Hon tar tillbaka hästen, vilket hon då sa inte går
Hon skriver över ägarskapet på oss
Hästen står kvar men hon står för alla kostnader

Jag vet inte, tänker jag fel? Vi sa ju faktiskt aldrig åt henne att vi skulle behålla hästen, bara att vi skulle prova någon vecka och se.
Hon insåg ju att hon inte kan ta hand om djuren men tycker att hon borde vara glad att de har fått ett bra hem, att någon tog hästarna.
Hon har dock inte hälsat på en enda gång, hört av sig osv, så hon vart väl glad att hon blev av med två av hästarna och sket sedan i resten. Gör mig ledsen, som ni skriver, att folk kan bara skita i sina djur sådär.....
Förhoppningsvis går hon inte upp i rök nu och vi kanske kan komma överrens. Hoppas på det.
 
Sv: Hästägare som inte går att få tag i

För att svara på en annan fråga i tråden; jo jag har sett hästens pass, så det existerar.
Och enligt ägaren var hästen utbildad, och vi sa okej vi provar någon vecka och ser. Går det så säljer vi henne längre fram och delar på pengarna. Hon äger hästen från början och vi gör jobbet (och står för kostnaderna under tiden, det var underförstått). Men, hästen var inte särskilt utbildad, och det var mycket mer jobb än vi trott. Beslutet hade ju blivit att lämna tillbaka hästen till ägaren när hon skulle hälsa på, som var bestämt. Men som sagt, hon gick upp i rök, vi har försökt få kontakt och har väl låtit det hela bero lite, vi visste att hon hade det tufft och gav henne lite extra tid, lite så tänkte vi....
men det kan ju inte fortgå hur långt som helst, man vill ju ändå ha klarhet i saker och ting. Hade inte vi hämtat hästarna hade hon nog stått där rådlös med dom fortfarande. Förstår att hon helst vill kunna få en slant för hästen, men man måste ändå vara realistiskt ibland, och kanske se till det bästa för sitt djur. Men nu får vi hoppas att hon orkar ta ett beslut och komma överrens med oss om den bästa lösningen för oss och hästen
 
Sv: Hästägare som inte går att få tag i

Det var det jag var ute efter, tack! En förklaring eftersom det är så långt i från mig själv.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 432
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 401
Senast: tuaphua
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
22
· Visningar
2 548
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 595
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp