Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning Som rubriken säger. Skulle ni vara villiga att betala mer för en större box åt er häst? Om vi säger att vi har en byggnad som är 6x12...
2
Svar
35
· Visningar
4 331
Senast: Snubbelfot
·
Hästmänniskan Hur mycket kan man räkna med att få i puls när man rider och blir flåsig?
Svar
3
· Visningar
716
Senast: Verdandi
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt hur jag ska kunna förklara mig på ett någorlunda bra sätt, men hade iaf min ponny utlånad på foder ca 12 mil hem ifrån...
Svar
10
· Visningar
2 958
Gnägg Leka me boll e kul tycker min pojke:heart
Svar
0
· Visningar
194
Senast: mikkiZ
·
Ekonomi & Juridik Kanske inte hör riktigt på denna sida, men jag behöver hjälp. Vad är en rymlig månadshyra inkl moms. På en gård, 15 km från en mindre...
Svar
17
· Visningar
2 870
Senast: Zamira
·
Ekonomi & Juridik Sist jag(och mina föräldrar då)hade häst var det en relativt enkel historia. Stallplatserna kostade 800 kr i kallhyra(kollektivstall med...
2 3
Svar
53
· Visningar
10 655
Senast: lil-sis
·
Ekonomi & Juridik Hur är det egentligen att ha sin häst hemma? Alltså hemma på en liten gård i litet stall eller lösdrift? Typ 2-3 hästar. Jag har väl...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
22 245
Senast: Zamira
·
Anläggning I mitt stall har hela tiden alla andra hästars behov styrt och mina egna hästar har aldrig haft några fördelar. Jag har inte heller...
2
Svar
24
· Visningar
3 310
Senast: Flippeti
·
Anläggning Har en fundering om hur andra tänker... Jag har min häst uppstallad i ett stall där värme prioriteras före frisk luft medans jag är...
2
Svar
37
· Visningar
5 253
Senast: Zamira
·
Ekonomi & Juridik Hejsan, jag går på en ridskola vid mig jag rider dära ca 1-3gånger och hjälper dom med deras föl,unghästar,och dom äldre hästarna. Jag...
Svar
1
· Visningar
1 924
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Alla ni som väger runt 75 kg, vad rider ni för hästar? Ras, typ, ålder, inriktning, osv? Vet att jag är skitfjantig, men har dåligt...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
11 627
Hästmänniskan Jag äger sedan 1,½ år ett welsh cob sto som blir 4 år i maj. När jag köpte henne var hon allt som jag inte skulle ha. Då det är min...
Svar
8
· Visningar
1 879
Senast: spinner
·
Ekonomi & Juridik Hur håller man mössen borta från hösilagebalarna?? Vi har köpt jättefint, välplastat jösilage som står välembalerade på pall ... för...
2
Svar
22
· Visningar
3 946
Senast: Alfakrulls
·
Hästmänniskan Hej allihopa! Jag har precis köpt min första häst; en fredriksborgare på 15 år (danskt pass). Jag har inte reflekterat över detta...
Svar
1
· Visningar
920
Senast: Görel
·
Hästmänniskan jag vill vara anonym här nu.. jag var och provrida en häst som var helt underbar. han hade trevliga gångarter för att vara ex travare...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 114
Senast: pissmyran
·
Ekonomi & Juridik Det råder ofta delade meningar om vad som gäller vid hästhantering i ett kollektivstall. Om det är ca 10-12 hästar i ett stall av...
Svar
17
· Visningar
2 824
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Jag har en kallblodstravare som jag älskar väldigt mkt! Han är en bra vän (om an något tjurig ibland) och hur go och snäll att hantera...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 328
Senast: ZaNdRoRiA
·
Hästmänniskan En av mina medryttarhästar är ett varmblod på 10 år. Han är jättesnäll och trevlig men inte så utbildad och jag känner att vår...
Svar
18
· Visningar
2 900
Senast: Ramona
·
Ekonomi & Juridik Min häst är till salu nu pga att vår kemi inte går ihop. En jättefin häst med potential men som kräver en tuff ryttare för att komma...
2
Svar
25
· Visningar
4 656
Ekonomi & Juridik Vi har ett alldeles nybyggt litet stall med fyra boxar. Det är ljust och luftigt i stallet med högt i tak och alla regler för stall är...
Svar
2
· Visningar
1 651
Senast: lovehorses
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp