Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik Vet inte om detta är rätt forum men moderator får väl flytta tråden annars... Ni som sysslar med tillridning/försäljning för kunds...
Svar
2
· Visningar
1 530
Senast: Summerwind
·
Anläggning Hej!! Jag har en stor fråga i kring hästgödsel.. Vad är det smidigaste sättet att förvara det och forsla bort det på? Platta är ju...
Svar
1
· Visningar
761
Senast: Amha
·
Hästmänniskan Någon som har eget stall men ändå valt att ha hästen uppstallad någon annanstans? Varför? Vad gör ni med erat eget stall? Hur mycket mer...
2
Svar
20
· Visningar
2 894
Senast: krambanan
·
Ekonomi & Juridik Minns att jag för några år sedan läste en artikel om ett par som precis öppnat vad som var någon typ at andelshästanläggning. Dom...
Svar
1
· Visningar
1 076
Senast: Hellas
·
Gnägg Islandshästar kan även hoppa=)
Svar
0
· Visningar
100
Senast: Niela
·
Ekonomi & Juridik Vet att det finns ganska många trådar ang detta men hittade ingen som stämmer in i mitt fall riktigt. Jag ska köpa en unghäst (ej...
2
Svar
28
· Visningar
3 880
Senast: Gazque
·
Hästmänniskan Vi har en längre tid börjat fundera på att skaffa annan gård med lite mer mark och större boningshus. Efter att ha bott i snart 20 år på...
2
Svar
36
· Visningar
5 052
Senast: gylle
·
Ekonomi & Juridik Jag har en jordbruksfastighet och grannens barn ska bygga hus på en gammal sommarstugetomt intill min gård. Nu har vi fått papper från...
2
Svar
23
· Visningar
5 705
Senast: Gazque
·
Ekonomi & Juridik Min syster har börjat jobba som travhästskötare och jag får höra en hel del. Trodde travsidan var mer seriös med sina anställda, men jag...
26 27 28
Svar
544
· Visningar
36 033
Senast: Boj
·
Hästmänniskan Undrar om det är någon som kört upp för utökad B-behörighet? Jag planerar att göra det för att få haka på min transport bakom V70 som...
Svar
6
· Visningar
6 032
Senast: Hellez1
·
Anläggning Hej, nu bott ca 6 månader i vårt nybyggda stall på vår egen gård! Underbart! Vi har bara haft en provisorisk lösning på vart vi...
Svar
8
· Visningar
2 718
Senast: em-pirre
·
Ekonomi & Juridik Jag har hästarna i enskild firma, där även lite andra saker ingår så att det hela går runt. Av olika skäl kommer jag inte dra in några...
Svar
0
· Visningar
1 515
Svar
0
· Visningar
202
Senast: jmorell75
·
Ekonomi & Juridik Ni som har arbetat i tyska stall eller varit där hur är deras stallar? Jag tänker på det här med luften/hygienen i stallet och om...
Svar
4
· Visningar
1 601
Senast: ridtravare
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag undrar hur man ska gå tillväga för att få tag i så billigt spån som möjligt? Har funderat på om det verkligen är billigare...
11 12 13
Svar
246
· Visningar
48 642
Senast: Zebban
·
H
Hästmänniskan Jag har sådan fruktansvärd ångest, min älskade treårige travare Hälge, som jag o min dotter såg födas, nödslaktades igår då hans tarmar...
2 3
Svar
49
· Visningar
13 766
Senast: Nafayette
·
Ekonomi & Juridik Tänkte göra en liten undersökning om vad ni som inte har egen häst söker efter och uppskattar, och vill betala för på en ridskola...
Svar
15
· Visningar
2 329
Senast: Karre
·
Ekonomi & Juridik Om jag köper en sadel av privatperson till verksamheten så kan jag ju inte dra moms. Men om jag sen säljer den, ska jag lägga på 25%...
Svar
15
· Visningar
2 046
Senast: MiaS
·
Ekonomi & Juridik Vilka regler har ni att följa i erat stall? Vilka regler tycker du är bra och vilka regler är helt onödiga? Sitter och knåpar på...
2 3
Svar
43
· Visningar
13 091
Senast: Minnie
·
Gnägg Pojkvännens sysster barn på 8 år skrittar och travar själv på min stora toric :)
Svar
0
· Visningar
114
Senast: ecco__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp