Stallregler..

Sv: Stallregler..

Jag tänker att kostnader för slitage, det har förhoppningsvis min hyresvärd lagt in i min stallhyra. Men jag förstår vad du menar, det är när det är mer återkommande hos en person eller en häst.

Jag skulle gärna sätta upp regler i stallet där jag står inhyrd, mest för att stallägaren är så förjäkla lat och har noll ordning. I stallet finns det tre, TRE, krokar! Och dom har jag satt upp... :angel:
 
Sv: Stallregler..

Jag är i valet eller kvalet om jag ska skriva ner några regler på ett papper i sätta upp i stallet. Det som talar för är att jag är så jävla trött på att sopa o städa efter andra. Anledningen till att jag gör det är att jag tröttnat på att tjata o påpeka saker hela tiden. Det som talar emot det hela är att jag vill inte framstå som någon surkärring... Det där med sunt förnuft är en kraftig bristvara hos mina hyresgäster iaf. Ibland har man lust att bara slänga ut allihop så man kan sköta sig själv. Men pengarna betyder ju en hel del + att man faktiskt slipper gå upp varenda lördag o söndag.

Usch! Tycker att det är bedrövligt att behöva påtala att man ska städa upp efter sig. Det är väl i alla fall en absolut självklarhet :mad:
 
Sv: Stallregler..

Skulle nog säga att har du det problemet borde du satt ner foten för länge sen .
 
Sv: Stallregler..

Skulle nog säga att har du det problemet borde du satt ner foten för länge sen .

Ja det borde jag men jag tycker det är svårt när det är kompisar som hyr stallplatserna. Vore nog enklare om det hade varit "okända" människor. Jag tror tyvärr allt grundar sig i att när dom flyttade in var jag inne i en väldigt hektisk period i mitt liv som resulterade i att jag själv var rätt slarvig i stallet av den anledningen att jag hade varken tid eller ork att hålla pedantisk ordning. Då tycke väl dom att dom också hade rätt att vara slarviga. Sen när jag fick lite mer uppstyrt i livet o faktiskt fick ordning på allt i stallet så verkar det som att dom lever fortfarande kvar i det slarviga. Igår fick jag påpeka till den ena att det var nog dags att mocka ur sjukhagen som hennes häst står i o har så gjort i tre månader utan att dom har mockat en enda gång... Som min man sa, man ska inte behöva säga till om en sån sak till en vuxen människa som har haft häst i 25 år.
Men nu har jag bestämt mig, det blir uppskrivna stallregler, jag kan inte städa efter andra eller gå o reta upp mig på saker. Då kommer jag bli galen!!!
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 763
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 611
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
12 877
Senast: Fibusen
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
2 869
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp