Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning Hej Jag ska göra en padock. Jag skulle vilja ha gummiflis och bor i Hallandslän. Finns det något miljövänligt alternativ på gummiflis...
Svar
2
· Visningar
1 224
Senast: gylle
·
Ekonomi & Juridik Nu var papperna skrivna och jag äger nu en 7 månaders grabb. Men... Han är inte försäkrad och detta ska göras omgående så fort...
Svar
14
· Visningar
1 556
Senast: gylle
·
Svar
0
· Visningar
162
Senast: Hannazander
·
Hästmänniskan Om tråden ligger fel får moderatorn gärna flytta den. När jag var ute på promenad idag var det en tanke som slog mig. Nämligen, finns...
2
Svar
35
· Visningar
3 907
Senast: LitetÄpple
·
Ekonomi & Juridik Har lite funderingar ang den där grejen om dolda fel och återköp. Har nyligen sålt min dressyrvalack och har inte alls ekonomi eller tid...
Svar
8
· Visningar
1 995
Senast: stjarnfrugt
·
Ekonomi & Juridik Skulle DU kunna tänka dig att köpa "tävlingsrätten" i stället för att köpa hela hästen? Inom travet förekommer detta förfarande, men jag...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 342
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Moderator får flytta tråden om den hamnat snett.. Detta kommer bli en novell, förlåt för det. Tog hem min unghäst 16 Juli 2012, då...
2
Svar
28
· Visningar
5 743
Senast: Sleepwalker
·
Ekonomi & Juridik Blivit ombedd att ta mig an en 3årig korsning (vbl/bruksnordis) utan pass. Ägaren ska isåfall stå för passkostnaden men vill veta vad...
Svar
5
· Visningar
1 231
Senast: Nixehen
·
  • Låst
Hästmänniskan Någon som kört upp eller som är på gång att köra upp för utökad b-behörighet? Eller helt enkelt bara funderar på det?
Svar
1
· Visningar
3 557
Hästmänniskan Jag fick en häst av en person som jag inte känner. Personen hade ingen plats att ha kvar den och skulle sälja den, men vid vet...
Svar
18
· Visningar
3 625
Senast: Martini
·
Anläggning Ni med gård, vad planerar ni att göra med gården i år? :) Några stora investeringar kanske, eller blir det bara lite löpande underhåll...
2
Svar
39
· Visningar
3 842
Senast: Boerperd
·
Anläggning Någon här som bedriver den formen av verksamhet??? Finns det någon beläggning? Hur ser din anläggning ut? Vad förväntar sig kunderna...
Svar
6
· Visningar
1 641
Senast: Nezrine
·
Ekonomi & Juridik Vad har en uppstallningsvärd rätt att ta betalt för när en häst flyttar?? Har uppstallningsvärden tex rätt att ta betalt för städning...
Svar
16
· Visningar
2 395
Senast: Surit
·
Ekonomi & Juridik Jag slogs idag av en tanke. Hästen jag har har upptäckta lösa benbitar fram. Hästen är försäkrad i sveland fram till 7-8 mån men när hon...
Svar
9
· Visningar
1 619
Senast: Görel
·
Anläggning Kan man ha en hingst i en box utan höga, gallrade fronter i samma stall som ston? Om de inte står bredvid varandra och inte mittemot...
2
Svar
39
· Visningar
5 682
Senast: Snurrfian
·
Ekonomi & Juridik Jag ska köpa en häst där säljaren befinner sig i en tvist med den de köpt hästen av. Jag har meddelat att jag inte törs ta emot hästen...
Svar
7
· Visningar
1 990
Senast: Guldfaxe
·
Hästmänniskan Vet inte om det finns någon sådan här tråd tidigare? Ibland känns det motigt när man kämpar sig igenom långa vintrar med värkande...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 577
Senast: Squie
·
Ekonomi & Juridik Hej, Erfarna Hästägare! :confused: Vad kan en rimmlig hyra för beteshage, godkänt vindskydd,vatten och tillsyn/bevakning vara...
Svar
1
· Visningar
769
Senast: alenchik
·
Ekonomi & Juridik Hej. Som rubriken lyder... Jag har en transport som jag har köpt igenom ett kreditbolag... dvs jag har den på avbetalning. Jag...
Svar
14
· Visningar
6 698
Senast: Chambery
·
Hästmänniskan Hej alla bukare! Ni som är medryttare? hur ser det ut hos er? Får ni göra det ni vill? hur ofta? pris? kan vara kul att veta :)
2
Svar
32
· Visningar
4 428
Senast: Malacki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp