Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Har ett enormt dilemma. Jag och en vän hyr varsin islandshäst av en kvinna som har fött upp dessa, kvinnan har väldigt många...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
16 517
Senast: Chefen
·
Ekonomi & Juridik Rasen har ju inget eget förbund i sverige. Så någon som har en mailadress för Finnhästar? Står inget i passet tyvärr
Svar
6
· Visningar
1 211
Senast: a1agnlju
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag undrar om vad det skulle kunna kosta att ha en häst inackorderad?? Och kan man komma dit och rida bara 5gånger iveckan. Då...
2
Svar
24
· Visningar
3 157
Senast: Jfrelin
·
Hästmänniskan Jag har ett problem som jag undrar om någon skulle kunna hjälpa mig med. Har en unghäst till salu, ingen elithäst utan en helt vanlig...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 806
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Jag har jour denna helg i ett ridskolestall där jag hyr plats. När jag skulle ta in hästarna idag var flera privathästar hetsiga, kanske...
2
Svar
33
· Visningar
5 662
Senast: escodobe
·
Hästmänniskan Kan börja med att säga att detta inte är aktuellt i dagsläget men kan komma att bli längre fram. Och använder anonymt nick för att det...
Svar
10
· Visningar
2 182
Senast: ameo
·
Ekonomi & Juridik Några av er är säkert väl insatta i juridiken kring hästföretag. Jag har börjat ha lektioner lite då och då för privatryttare, och jag...
Svar
2
· Visningar
1 133
Senast: MaritH
·
Anläggning Som jag skrev i min andra tråd angående solenergi så vill jag bli mer eller mindre självförsörjande på min anläggning. Därför har jag...
Svar
6
· Visningar
2 156
Senast: Blomskan
·
Anläggning Håller på att renovera ett gammalt stall där ytterväggarna är uppbyggda av kalksten. Insidan är oputsad. Får man ha oputsade...
Svar
1
· Visningar
930
Senast: Masse
·
Anläggning Någon som har några tips och idéer?? Ska bygga ett släp till hinder infångare och annat dyligt tungt som man annars släpar på. Tänkte...
Svar
6
· Visningar
1 782
Senast: Nemo
·
S
Hästmänniskan Vill så gärna ha en paddock eftersom det är dåligt med ridvägar där jag bor men problemet är ju att man inte skiter pengar direkt. Ni...
2 3
Svar
51
· Visningar
29 172
Senast: Buck
·
Hästmänniskan Söker en allroundhäst som ska ridas av mig och tjejerna och gå i allmänt blandad ridning såsom i skog och mark, på ridlektioner, för...
2
Svar
27
· Visningar
3 111
Ekonomi & Juridik Jag har hittat en häst som jag vill ha i södra delarna av landet men bor själv i den norra delen så känns lite väl drygt att åka ner och...
2
Svar
22
· Visningar
3 173
Senast: ASKAPLASKA
·
Hästmänniskan Kanske någon här kan hjälpa mig då jag sitter och nästan gråter, över att hur jag än väljer blir det fel.... eller....? Sålde mina två...
Svar
10
· Visningar
2 109
Senast: TinyWiny
·
Ekonomi & Juridik Är 18 och går i tankarna att köpa ponny. Det är ett stort steg eftersom jag aldrig ägt en häst tidigare:confused: Jag har 2 foderhästar...
Svar
9
· Visningar
1 413
Senast: Ellanamde
·
Ekonomi & Juridik Har hittat flera personer som använder så kallade eldningspellets istället för pellets som är framtagna som strömaterial, eftersom...
2
Svar
20
· Visningar
6 324
Senast: rubytoo
·
Hästmänniskan Väldigt, väldigt lång och komplicerad historia. Vet inte om det är rätt forumdel. Jag är 18 år, har flyttat hemifrån. Bor 10 mil från...
2 3
Svar
52
· Visningar
8 666
Senast: LindgrenV
·
Hästmänniskan Det här inlägget är främst riktat till er som driver eget företag inom hästbranschen (tävlingsstall, försäljning etc), och till er som...
Svar
2
· Visningar
1 515
Ekonomi & Juridik Jag blev inspirerad att starta den här tråden genom tråden på "gnägg" om Ponnyakuten 4. (Om jag lagt tråden fel får moderator gärna...
Svar
1
· Visningar
1 003
Senast: escodobe
·
Hästmänniskan December 2011 bröt jag benet. Är opererad med märgspik och 4 skruvar. Tog bort 2 skruvar i knät nov 2012 eftersom jag hade så ont i...
Svar
3
· Visningar
1 237
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp