Hur brukar ni handla häst osett?

Sv: Hur brukar ni handla häst osett?

att våra personligheter skulle klicka
Kul att det gick bra. Just den biten är en förutsättning för att jag ska vara intresserad; jag skulle aldrig köpa en häst utan att träffa den först. Köpte min som tvååring och visst sken personligheten igenom på videon, men jag bestämde mig inte förrän jag träffat honom och fått det bekräftat och för att se att uppskattningen var ömsesidig. Han var definitivt värd resan. :love:
 
Sv: Hur brukar ni handla häst osett?

För mig handlar det mycket om hur mycket hästen kostar. En billigare häst kan jag bara köpa och liksom chansa på ifall jag sett en video och den är besiktigad UA på klinik. En dyrare häst däremot vill jag ha röntgad och så vill jag få plåtarna skickade till min egna veterinär för koll.

Sen är det väl så att en av de absolut billigaste delarna med att köpa häst är resan dit och hem igen. Det går ju faktiskt att titta på fler hästar i samma område, så resan är ju inte förgäves om den hästen man hade tänkt sig inte var som man hade tänkt. Då kanske man hittar en annan fin i samband. Boka flyg ner och titta ordentligt på hästen ifall den är värd mer än vad du har råd att förlora.
 
Sv: Hur brukar ni handla häst osett?

Jag köpte en ungponny utan att se den själv.
Självklart inget att rekommendera men jag hade inga krav på hästen mer än att den var frisk och rörde sig vettigt.
Jag bad den hästkunnige transportören kolla hästen på plats och när denne konstaterat att hästen var ok förde jag över pengarna och hästen lastades.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 367
Senast: Svartkatt
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 865
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 828
Senast: Cambrie
·
  • Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 107

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp