Knoppa dagen innan tävling?

Sv: Knoppa dagen innan tävling?

Tack för alla svar!!
Provflätade idag o kommer absolut fläta o knoppa kvällen innan, vågar inte chansa på att hästen är samarbetsvillig nog tidigt på morgonen:o
Gjorde en provknopp som fick sitta inatt får jag se hur den ser ut...
 
Sv: Knoppa dagen innan tävling?

Jag knoppar alltid samma morgon. Han är inte så snäll mot knopparna, fast den andra son är det knoppas ändå på morgonen. Knoppar på max 30 min om jag syr dom. Lite mindre om jag gör med snoddar. Tycker det är mysigt att stå på morgonen och knoppa :)
 
Sv: Knoppa dagen innan tävling?

Rapport:
Flätade enbart o tur var det för han hade legat o gnuggat in spån i varenda fläta..
Men det gick bra, ingen hade gått upp o det var bara att borsta ur o pilla bort, lite dammig kanske men ok.
Förstår inte hur jag skulle hinna fläta på morgonen bara att knoppa tog tid för mig.....Men det var mysigt iofs, man hinner fundera några vändor i hästen är lugn o cool.
 
Sv: Knoppa dagen innan tävling?

Redigt med pälsglans i de färdiga knopparna/flätorna brukar underlätta bortsopandet av spån tycker jag. Men bara glansprodukter när flätorna är klara inte innan.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 136
Senast: mars
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 010
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
2 532
Senast: Blyger
·
  • Artikel
Dagbok Det ligger snö utanför. Allt jag tänkt göra ute har fått skjutas på tills det blir bättre väder. Det enda jag kan komma på att göra ute...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
9 943
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp