Sv: Hur långt orkar man ha till stallet?
Beror ju lite på vad du ska göra i stallet i övrigt. Hade 20 min i bil till förra hästen jag red, närmare om jag åkte direkt från skolan. Funkade jättefint, utom i somras, då hon stod i sommarhage och det dessutom blev en kvarts promenad för att hämta henne. Låter inte jättemycket, men det blev ju ändå 70 minuter som jag lade ned utöver det jag faktiskt pysslade i stallet och red vilket var jobbigt de dagar jag försökte hinna ut och rida på förmiddagen innan föreläsningar/annat.
Nu har jag knappt 15 minuter till båda "mina" stall med bil, möjlighet att cykla på någon timme, och tycker att det är alldeles lagom och vill inte ha särskild mycket längre. Annars hade det blivit sådant väldigt trixande med att få in det i schemat (speciellt under vintern när man gärna vill klämma in det dagtid, tillsammans med föreläsningar, för ljusets skull). Nu hinner jag med allt annat pyssel/fix som ska göras i stallet utan problem och slipper oftast det där med att bara ta en kortpromenad för att det inte hinns så mycket mer. Om det t.e.x bara hade gällt En dag i veckan, på helgen, och en häst jag klickade med hade jag dock kunnat tänka mig betydligt längre.