Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Hej alla Skulle behöva lufta mig lite samt få lite tips och råd. Har en hovslagare som jag varit mycket nöjd med och vi har haft en...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 689
Hästmänniskan Hej, Känner mig ganska så fånig men samtidigt men måste jag fråga någon (er). Vi har en sjö nära oss som vi brukar rida vid och som...
Svar
3
· Visningar
884
Senast: pulkaskurk
·
Hästmänniskan Hej. Jag köpte min första egna häst för lite mer än ett och ett halvt år sedan, efter att ha ridit och hållit på med hästar i 15 år. En...
Svar
16
· Visningar
3 436
Senast: Mia_R
·
Gnägg Vad är det första ni tittar på? Vad är viktigast? Finns det nåt speciellt drag hos hästar ni faller lite extra för? Hur stor...
2
Svar
25
· Visningar
2 491
Senast: Buck
·
Hästmänniskan Jag behöver lite tips och råd inför en kommande ridresa. Är det någon här som varit på Irland och ridit en jakt? Hur går det till? Jag...
Svar
10
· Visningar
2 125
Gnägg Eftersom det finns allt från glada nybörjare till de som arbetar med hästar här, och allt från skogsmullar med hästarna på lösdrift och...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
12 981
Senast: Lillagoajag
·
Ekonomi & Juridik Om man köper en fastighet som är taxerad som lantbruksenhet utanför detaljplanerat område, vad kan man då förvänta sig vad det gäller...
Svar
4
· Visningar
1 786
Ekonomi & Juridik Vilket försäkringsbolag tycker ni att man ska välja om man bara ska ha en veterinärvårdsförsäkring på en skogsmulle? Motivera gärna...
Svar
16
· Visningar
975
Senast: Miaa
·
Gnägg Lägger tråden under "gnägg", visste inte riktigt vad jag skulle välja! Ser att en del här är drabbade av eller i närheten av den stora...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
8 397
Ekonomi & Juridik För att göra en lång historia kort så har vi åkt in och ut på klinik i 6 månader med återkommande hälta. Vi har bytt veterinär 3 gånger...
Svar
18
· Visningar
2 435
Anläggning Jag har en gammal koladugård som i dagsläget fylls med en massa skräp. Planen är att bygga stall här och jag har varit inne på att höja...
2
Svar
39
· Visningar
6 633
Hästmänniskan Långt! Jag lämnade iväg en häst för utbildning under hösten och vintern. Tanken var att han skulle utbildas och och matchas för...
Svar
18
· Visningar
2 366
Senast: Roheryn
·
Gnägg Jag skulle personligen inte vilja rida i åskväder, i synnerhet inte om det är nära. Men ponera att man blir överraskad av ett kraftigt...
Svar
8
· Visningar
863
Senast: Anna-KarinO
·
Hästmänniskan För ca ett år sen började jag få väldigt ont i ena knät vid ridning, ondast med hoppsadeln och lite kortare stigläder men kände av knät...
Svar
14
· Visningar
3 870
Senast: akleja
·
Anläggning Hej! Jag håller på att bygga stall för att skaffa egna hästar. Jag har blivit fundersam när det gäller åska och elaggregat. Jag har...
Svar
7
· Visningar
1 895
Senast: Sonic76
·
Gnägg Vad gör ni istället med era hästar? Hur kommer det sig att ni valt att syssla med just det? Varför rider ni inte? Vad har ni för häst?
2 3
Svar
57
· Visningar
6 233
Senast: Bengten
·
Gnägg Måste nästan bara ut med det. Hittade äntligen drömhästen och idag är mig och säljer kommit överens om priset. Så nu väntar...
Svar
3
· Visningar
1 253
Senast: Loons
·
Gnägg val f.2009 e.Jaguar Mail ue.Robin Z
Svar
0
· Visningar
139
Gnägg Sto f.2011 e.Cabachon ue.Irco Marco
Svar
0
· Visningar
152
Gnägg Sto f.2008 e.Tornesch ue.Cardento
Svar
0
· Visningar
208

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Fråga?
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp