Skogsbranden!

Det är hemskt med branden!
Verkar ju inte finnas något slut på det, den bara sprider sig mer och mer :(
 
Bor i norra Västerås. Vi har haft relativt mycket rök här under dagen. Ventilationen avstängd både på jobbet och hemma. Hästarna står inne i natt... men nu kommer regnet. Håll tummarna för att det når drabbade områden ich att det varar lääänge....
 
Enligt vad jag hört krävs MYCKET regn för att det ska direkt hjälpa.

MEN man har lyckats hålla elden inom "gränserna" nu verkar det som :up: Och imorgon förmiddag börjar de franska planen vattenbomba, förhoppningsvis kommer även de italienska under förmiddagen. Jag tror det vänder åt rätt håll nu :banana:
 
Ja, mycket och långvarigt regn borde hjälpa till att bromsa spridningen i alla fall. Det har regnat hela natten här, tror jag. Plan och helikoptrar kör för fullt över oss fram och tillbaka och hämtar vatten. Det dånar förtröstansfullt...
 
De franska planen är i Västerås men kan inte lyfta pga dålig sikt...
Planen från Italien förväntas komma 10:20 sa de på radion nyss!
 
Vilken dyster nyhet att de flesta byggnaderna på en gård har brunnit det finns inga ord även om boningshuset verkar ha klarat sig men ändå . Men bra att planen äntligen verkar ha kommit upp i luften. Otroligt dilemma med vinden, ingen vind är lika med dålig sikt för flygplanen som inte kan gå upp och för mycket vind så sprider sig branden ännu mer. Naturens krafter är inget vi rår på det är ju så.
 
Vaknade av både röklukt och åska nu på morgonen. Tänkte "shit, har blixten slagit ner?" - och läste sen i tidningen att det har kommit lite rök hela vägen hit bort till Stockholm! :eek:
Men läget verkar ju tydligt förbättrat nu :banana:
 

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 051
Senast: gullviva
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 761
Senast: Juli0a
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 267
Senast: lilstar
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 825
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Fråga?
  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp