Diabetikern
Trådstartare
Jag skulle inte rekommendera sidkappor. Kör istället hela utan kappor på skon om du vill ha bra överrullning
Tack för tipset!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag skulle inte rekommendera sidkappor. Kör istället hela utan kappor på skon om du vill ha bra överrullning
Har inget behov av att överbevisa min hovis på något sätt.
Säger han nej men förklaringen att han inte torr på det vill jag gärna ha en utläggning om varför och om han har några andra förslag på hur vi kan göra det lättare för den här stora hästen.
Enda förklaringen är att han inte tror på det och att det förstör hoven.. Jag kanske är otroligt överdriven i min strävan för att få till det och överreagerar men vi har jaft en ruggigt bra dialog i allt annat tidigare utom här.
Fördelen med den "nya" hovisen är att han erbjuder både och. Min "gamla" hovis enbart sitt "sortiment" eller hur man ska säga.
Vi får se hur det utspelar sig.
Jag har aldrig kännt behov av behöva prova överrullningsskor förrens nu. Fungerar det inte så fungerar det inte ingen skada skedd, Fungerar det kanon.
Tack för input
Hej alla
Skulle behöva lufta mig lite samt få lite tips och råd.
Har en hovslagare som jag varit mycket nöjd med och vi har haft en bra dialog i flera års tid.
Dock så börjar våra åsikter gå isär och han har nu gjort 3 skoningar under det senaste året jag inte varit nöjd med speciellt på en av hästarna.
Senast vart det så oturligt så att ena hästen fick ett sömtryck och vi fick åka till klinik för bandage och det blev 3v boxvila. Hästen är nu helt ok. Sömtryck kan hända alla.
Min hovslagare har väldigt starka åsikter och jättebred kunskap. Själv utbildat flera hovslagare mm men är väldigt svår att diskutera med. På ena hästen vill jag nu övergå till en annan slags sko som hjälper hästen bättre med överrullningen samt gör honom kvickare. Bland annat har jag blivit rekommenderad sidokappor från flera håll.
Pratade med min hovslagare som gruffade lite och sa att han personligen inte trodde på detta men är det sådana skor jag vill ha så ska jag få det.
Jag känner mig just nu ganska tveksam till om jag verkligen vill låta honom fortsätta sko.
Man känner sig ganska så utlämnad när det kommer till sådant här då hovslageri är något inte jag personligen kan göra. Samma sak när det kommer till veterinärer Samma känsla där.
Det är ju inte jättelätt att hitta en hovslagare man trivs med.
Gaahh jag vet inte hur jag ska göra. Hur skulle ni gjort?
Ska försöka diskutera med min hovis igen men det är inte lätt
Du har ju själv sagt att din hovslagare är superduktig och utbildat flera, vad jag förstår har du ingen utbildning inom hovslageri?
Ändå talar du om för han hur han ska och inte ska sko??
QUOTE].