Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Gnägg Eller något åt det hållet, vi är ju inte på långa vägar färdiga... Måste åtgärda skitet bakom spakarna först ;) Tur att jag har världens...
Svar
2
· Visningar
872
Gnägg Om en vecka drar det igång! Någon mer som ska dit? Vad ska ni se? Vad vill ni absolut inte missa? Vad ser ni fram emot? Jag åker ner på...
Svar
16
· Visningar
1 238
Senast: Snowball
·
Hästmänniskan Hej! Jag ska på ridläger i morgon, 8 dagar, i Tanum och jag såg att det ska regna VARJE dag. Så fruktansvärt tråkigt när man har sett...
2
Svar
38
· Visningar
5 353
Hästmänniskan Hej Jag går på ridskola och undrar hur mycket det kostar att ha en foderhäst (man betalar för foder och sånt på någon av hästarna som...
Svar
8
· Visningar
1 300
Ekonomi & Juridik Hej Buke! Som många vet så har mitt tidigare fodervärdskontrakt mellan mig och hästägaren varit långt ifrån optimalt. Nu väntas ny häst...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 948
Senast: mackan
·
Anläggning vi har precis köpt gård. där finns det ett gammalt kostall som vi vill bygga om till stall. Vi har mätt att lägsta bjälken där inne är...
Svar
3
· Visningar
7 982
Senast: kvandi
·
Hästmänniskan Är det någon som fått ut någon ersättning på personolycksfallsförsäkringar som ibland ingår i vissa hästförsäkringar? Jag skadades...
Svar
7
· Visningar
1 599
Senast: Fille
·
Gnägg Har verkligen noll koll så vill gärna ha era åsikter! :) Vad skulle ni sätta för pris på denna hästen? Vet att det är jätte svårt utan...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 152
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Jag skall bygga om en liten lada till stall, jag har kollat begagnade boxar, men det ligger på ca 15 000 + och det är lite väl saftigt...
Svar
1
· Visningar
1 008
Gnägg Badsäsongen är här, så jag undrar var ni upplänningar brukar ta med era hästar på ett dopp?
Svar
14
· Visningar
3 602
Senast: djezima
·
Anläggning Ja jag har byggt ett par hölådor som såklart ska sättas ut i hagen i höst och få utstå både väder och vind, och bäverhästar :(...
Svar
14
· Visningar
1 713
Senast: TinyWiny
·
Ekonomi & Juridik Hur tolkar man den här texten? Avtalet gäller från och med den XXXX till och med den XXXX . Avtalet förlängs automatiskt med 3 månader...
Svar
10
· Visningar
2 314
Anläggning Jag har mina två hästar på lösdrift. Hästarna i stallet fodras fem gånger om dagen; frukost, lunch, eftermiddag, kväll och natt. För...
2
Svar
24
· Visningar
3 420
Senast: Ainon
·
Ekonomi & Juridik Hej! varnar för låååååångt inlägg men behöver lite "Push" just nu... Har haft ett uppehåll från att vara hästägare på några år men...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
15 109
Senast: fijja
·
Hästmänniskan Hej! Vad tycker ni om att rida ut med en gång när än provrider en häst? Jag ska iväg och provrida en häst i eftermiddag. Om jag köper...
2
Svar
34
· Visningar
3 328
Gnägg Vad skulle ni göra med den? Jag vette tusan. Hur ser TR på kentaurer? Är det fusk att bara säga till han där framme vad han ska göra...
2
Svar
27
· Visningar
3 031
Senast: hier
·
Ekonomi & Juridik Vi tänker byta ut en av bilarna till något mer gårdsbetonat, dvs en pickup. Diesel, automat, hyfsat ekonomisk och trevlig att dra...
Svar
12
· Visningar
1 613
Senast: t4bb3
·
Gnägg (Hoppas att denna tråd kan få ligga här, annars får en moderator gärna flytta på den :) ) Häromdagen satt jag och funderade lite över...
2
Svar
30
· Visningar
2 272
Hästmänniskan Jag har blivit så hästsugen och planerar att skaffa mig en egen häst igen. Jag vill bara ut och rida i skogen, och framförallt köra...
Svar
10
· Visningar
1 889
Senast: Kofunda
·
Hästmänniskan Jag har nu på grund utav en skada varit ifrån ridningen ett antal veckor och innan dess inte kunnat rida ordentligt (på grund utav...
Svar
2
· Visningar
1 003

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Fjordingtråden
  • Dressyrsnack 17
  • Häst med känslig hud - era bästa tips!

Omröstningar

Tillbaka
Upp