Buke är enormt viktigt för mig. Om det skulle gå en dag då jag inte är inne på buke så beror det på att jag inte har något internet av någon anledning eller på att buke ligger nere och det påverkar mig mer negativt än vad jag egentligen vill erkänna. Jag köpte faktiskt en surfplatta enbart för att kunna läsa på buke även vid sjukhusvistelser.
Buke uppfyller en stor del av mitt sociala behov. Buke är mitt fikarum där jag bara kan sitta och "lyssna" (läsa) om jag vill det eller lägga mig i diskussionen om jag vill det. Buke finns alltid där och det finns alltid något intressant att läsa om och något nytt att lära sig och jag har något att fördriva tiden med på nätterna när smärtorna hindrar mig ifrån att sova.
Buke har fått mig att tänka om i en del frågor och i andra frågor har jag blivit stärkt i min tidigare uppfattning.
Buke är anledningen till att jag överhuvudtaget sitter framför datorn för den mesta tiden spenderar jag här på buke.
Jag har lärt känna fantastiska människor på buke. Trots att jag är så sjuk så har jag hittat nya vänner när de gamla svek ju sjukare jag blev och det trodde jag faktiskt inte att jag skulle få förmånen att få. Endel vänner har jag enbart kontakt med online och vissa träffar jag även IRL då och då och ni är alla så fantastiskt viktiga för mig.
Jag har lärt mig massor på buke. När min fjording var sjuk t ex så hittade jag massor av kunskap här och tips ifrån olika bukefalister vad det skulle kunna tänkas vara som felades när jag och veterinärerna stod helt villrådiga. Jag fick tips om vad jag skulle googla på och läsa på om. Jag fick också så fin stöttning när jag efter ca 1,5 års kämpande fick inse att det tyvärr inte gick vägen
Samma sak när min dotters arab blev sjuk. Utan
@spaderÄss hjälp med bland annat foderbiten hade jag aldrig kunnat hålla liv i honom så länge och tack vare
@Forest Autumn kunde jag göra det bästa möjliga för honom under det akuta skedet men även senare under hans sjukdomstid. Jag fick tips om var jag kunde hitta kunskap ifrån flera användare här på buke och jag fick på så vis hjälp att kunna hjälpa mina hästar så mycket det någonsin var möjligt. Tyvärr blev det inga solskenshistorier för någon av dem ändå men jag kan tack vare buke se tillbaka och känna att jag hade möjligheten att göra allt i min makt för dem tack vare all kunskap som jag fick ta del av här. Det är ju tyvärr så att ibland går det inte att rädda dem hur mycket kunskap man än har.
Med buke kan man dela både glädje och sorg. Man kan få så enormt mycket stöttning och till och med en permobil! Så många glädjetårar jag grät under tiden som insamlingen pågick! Det var ju inte alls min tanke när jag i frustration startade tråden om vilka mänskliga rättigheter varje människa egentligen borde ha när jag hade blivit nekad att få en permobil ifrån landstinget eftersom jag ändå inte klarar mig själv enbart med hjälp av en permobil. Det var tack vare
@whwycd som insamlingen startade för hon tyckte att det var självklart att jag skulle ha en permobil och för det är jag evigt tacksam. Tänk så många gånger jag har skänkt buke en tacksam tanke när jag använder den. Tänk att människor som inte ens känner mig var villiga att skänka så mycket pengar att jag kunde köpa den
Tack vare buke blev min förra födelsedag en av de bästa jag har fått vara med om tack vare att
@OutOfService startade en födelsedagstråd till mig och tack vare alla bukefalister som gratulerade mig
Det är flera bukefalister som har en extra stor plats i mitt hjärta och även om jag inte nämner er alla så tror jag att ni ändå vet vilka ni är