Hur har Buke påverkat dig?

Har varit Bukelist sedan 9 år tillbaka :eek: (vart tog den tiden vägen?!)
Det har påverkat mig på gott och ont! Försöker dock hålla en låg profil på internet, då man inte är så privat som man tror...
Det finns måna fantastiska människor som har hjälpt till när man har behövt rådfrågning, men även en bunke människor som har gjort mig ledsen. :cry:
Hästfolk är ju speciella, så är det bara. Så när diskussioner uppkommer där alla partner inte är eniga så blir det inte alltid så roligt. Vilket har lett till att människor har dömt hunden efter håren, trots de inte känner till verkligheten. :(
Jag är nog en utav dem som tar allt på buke med en nypa salt.
Dock uppfyller Buke en del utav mina sociala behov, framför allt i avelsforumet. Är lite utav en avelsnörd inom SWB. Tyvärr har mina "vanliga" vänner tröttnat på mitt hingstsnack. Så då snackar jag om det tillsammans med folk på buke :angel:
 
Har varit medlem i ca 5 år (annat konto). Håller med i allt som millan10 skriver. Jag har också lärt mig eller kanske mer insett, att andras liv inte är som på fb, det är skönt att veta, om man får skriva så, buke är mer en rättvis bild och det är skönt att känna att man inte är ensam om saker och ting, det ger ett stöd, tex om man sitter och kikar runt och helt plötsligt lägger någon upp en tråd som det känns att man själv skulle kunnat skriva, på så sätt har buke fått mig att må bättre än tidigare!:) Tycker också att buke är fantastisk bra när det gäller saker man undrar, har lärt mig mycket här!

tillägg: Har också lärt mig att inte ge mig in i diskussioner där det finns risk för påhopp eller liknande då jag vet att jag lätt kan ta det personligt, så självklart har det hänt att man blivit ledsen här med men så är det ju, på så sätt blir man ju kanske också till slut bättre på att inte ta åt sig utan bara släppa det istället, så har det varit för mig iallafall:)
 
Senast ändrad:
@TinyWiny - den tråden glömmer jag aldrig. Har nästan aldrig varit så lycklig som när planen hade gått i lås och permobilen var på plats! :love::love:
Och jag själv då?
I allra högsta grad bukeberoende.
Här finns allt och alla jag behöver att dela kris, sorg, panik, glädje, lycka, kärlek och värme :love:

Skulle jag räkna upp allt och alla som buke gett mig skulle det bli långt...väldigt långt. Förmodligen det längsta inlägget i bukes historia! :D
Hur som helst. Jag har buke att tacka för oändligt mycket! Mitt liv hade definitivt inte varit komplett eller fungerande utan buke :love::love:
 
Buke är enormt viktigt för mig. Om det skulle gå en dag då jag inte är inne på buke så beror det på att jag inte har något internet av någon anledning eller på att buke ligger nere och det påverkar mig mer negativt än vad jag egentligen vill erkänna. Jag köpte faktiskt en surfplatta enbart för att kunna läsa på buke även vid sjukhusvistelser.

Buke uppfyller en stor del av mitt sociala behov. Buke är mitt fikarum där jag bara kan sitta och "lyssna" (läsa) om jag vill det eller lägga mig i diskussionen om jag vill det. Buke finns alltid där och det finns alltid något intressant att läsa om och något nytt att lära sig och jag har något att fördriva tiden med på nätterna när smärtorna hindrar mig ifrån att sova.

Buke har fått mig att tänka om i en del frågor och i andra frågor har jag blivit stärkt i min tidigare uppfattning.

Buke är anledningen till att jag överhuvudtaget sitter framför datorn för den mesta tiden spenderar jag här på buke.

Jag har lärt känna fantastiska människor på buke. Trots att jag är så sjuk så har jag hittat nya vänner när de gamla svek ju sjukare jag blev och det trodde jag faktiskt inte att jag skulle få förmånen att få. Endel vänner har jag enbart kontakt med online och vissa träffar jag även IRL då och då och ni är alla så fantastiskt viktiga för mig.

Jag har lärt mig massor på buke. När min fjording var sjuk t ex så hittade jag massor av kunskap här och tips ifrån olika bukefalister vad det skulle kunna tänkas vara som felades när jag och veterinärerna stod helt villrådiga. Jag fick tips om vad jag skulle googla på och läsa på om. Jag fick också så fin stöttning när jag efter ca 1,5 års kämpande fick inse att det tyvärr inte gick vägen :cry:
Samma sak när min dotters arab blev sjuk. Utan @spaderÄss hjälp med bland annat foderbiten hade jag aldrig kunnat hålla liv i honom så länge och tack vare @Forest Autumn kunde jag göra det bästa möjliga för honom under det akuta skedet men även senare under hans sjukdomstid. Jag fick tips om var jag kunde hitta kunskap ifrån flera användare här på buke och jag fick på så vis hjälp att kunna hjälpa mina hästar så mycket det någonsin var möjligt. Tyvärr blev det inga solskenshistorier för någon av dem ändå men jag kan tack vare buke se tillbaka och känna att jag hade möjligheten att göra allt i min makt för dem tack vare all kunskap som jag fick ta del av här. Det är ju tyvärr så att ibland går det inte att rädda dem hur mycket kunskap man än har.

Med buke kan man dela både glädje och sorg. Man kan få så enormt mycket stöttning och till och med en permobil! Så många glädjetårar jag grät under tiden som insamlingen pågick! Det var ju inte alls min tanke när jag i frustration startade tråden om vilka mänskliga rättigheter varje människa egentligen borde ha när jag hade blivit nekad att få en permobil ifrån landstinget eftersom jag ändå inte klarar mig själv enbart med hjälp av en permobil. Det var tack vare @whwycd som insamlingen startade för hon tyckte att det var självklart att jag skulle ha en permobil och för det är jag evigt tacksam. Tänk så många gånger jag har skänkt buke en tacksam tanke när jag använder den. Tänk att människor som inte ens känner mig var villiga att skänka så mycket pengar att jag kunde köpa den :bow:

Tack vare buke blev min förra födelsedag en av de bästa jag har fått vara med om tack vare att @OutOfService startade en födelsedagstråd till mig och tack vare alla bukefalister som gratulerade mig :banana:

Det är flera bukefalister som har en extra stor plats i mitt hjärta och även om jag inte nämner er alla så tror jag att ni ändå vet vilka ni är :love:
Helt otroligt! Den historien kände inte jag till. Fantastiskt!
 
@TinyWiny - den tråden glömmer jag aldrig. Har nästan aldrig varit så lycklig som när planen hade gått i lås och permobilen var på plats! :love::love:
Och jag själv då?
I allra högsta grad bukeberoende.
Här finns allt och alla jag behöver att dela kris, sorg, panik, glädje, lycka, kärlek och värme :love:

Skulle jag räkna upp allt och alla som buke gett mig skulle det bli långt...väldigt långt. Förmodligen det längsta inlägget i bukes historia! :D
Hur som helst. Jag har buke att tacka för oändligt mycket! Mitt liv hade definitivt inte varit komplett eller fungerande utan buke :love::love:

Du var inte ensam om att vara lycklig :laugh: Jag grät och skrattade om vart annat. Det var helt surrealistiskt när pengarna började trilla in på kontot! När sedan mannen som skulle sälja permobilen började pruta med sig själv när han förstod att det var jag som skulle ha den och inte min gamla farmor så visste jag verkligen inte vad jag skulle göra. Jag tänkte att jag kan ju skänka överskottet till någon välgörenhetsorganisation som bukefalisterna får välja ut men se det fick jag inte för buke :p de pengarna skulle jag köpa varma kläder för så att jag inte skulle frysa när jag var ute och for så det gjorde jag :) Och jättefina hemstickade vantar fick jag ju också! Helt plötsligt låg det ett paket i brevlådan men de är så fina att jag inte har använt dem utan istället sparat dem som minne :)
Känslan av att kunna ta sig fram själv igen var och är verkligen helt fantastisk :bump:

Buke är verkligen helt underbart :love:
 
Tittar in på Buke (flera gånger) varje dag. Tidigare har jag mest läst men på senare tid har jag börjat skriva lite också, startat trådar och fått hjälp med både det ena och det andra, rätt ut mina snurriga tankar och delat med mig av sprudlande lycka som jag inte kunde prata med någon annan om.
Ofta vill jag referera till Buke i vardagen, ibland försöker jag med "På det där hästforumet..." men ibland låter jag bli, det blir för krångligt. Min (snart) sambo har redan börjat snegla lite konstigt på skärmen när hon inser att det inte bara handlar om hästar, hon skulle bara veta :rofl:
Finns en låt på radio som jag förknippar med en bukefalist, jag tror det är @Riley och det är Clean bandit med Rather be. Det är konstigt... jag vet knappt själv varför O_o
Salukis med @Red_Chili såklart.
Och så tycker jag det är roligt att snoka på @toughcookie som jag känner på riktigt och som det visade sig fanns även här :D
 
Buke är inte viktigt för mig, men jag har fått svar på många frågor (av såväl den seriösa som den mindre seriösa arten) här och inte minst lärt känna gott om människor varav fler kommit att bli goda vänner.

Forumet i sig spelade däremot en oerhört stor roll i mitt liv på den tiden jag inte mådde särskilt bra psykiskt, men sedan jag fått ett "normalt" liv och mår som vem som helst (kanske till och med bättre) så har jag börjat se Buke som ett plojigt tidsfördriv, typ. Med tanke på orsaken till det är det förstås något oerhört positivt!

För hästfrågor är Buke dock fortsatt #1 för mig. Om man tycker att trådar här havererar ofta, att folk ställer dumma frågor eller att användare är otrevliga kan man inte ha sett de större hästgrupperna på Facebook...

Och ja - jag och Bukevänner säger aaaaalltid "vad skulle Buke säga om det här?!" när vi ser någon nyhet eller pratar om något ämne som alltid upprör känslor här. :D

Jag ser även Buke som forumversionen av SoundHound och dylika appar. Har du en låt på hjärnan utan att minnas varken text, genre eller om personen som sjunger är en man eller en kvinna? Lugnt, Buke fixar!
 
Har träffat många arabmänniskor här och lärt mig mycket om arabavel här.

Kommer nog någon gång att ta föl på mitt sto, och då vet jag att jag kommer att rådfråga Buke om allt!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Fjordingtråden
  • Dressyrsnack 17
  • Häst med känslig hud - era bästa tips!

Omröstningar

Tillbaka
Upp