Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Hoppning Ska tävla imorn och har glömt allt :D. Kan man rida i en jacka som inte är klubbjacka men har dragkedja, ingen huva och är formsydd...
Svar
1
· Visningar
1 075
Senast: Kallebus
·
E
Western Jag har funderat på varför westernhästar ofta har hela svansen flätad i en tjock fläta. Har det någon orsak eller är det bara "något man...
Svar
4
· Visningar
1 579
Senast: enterprise
·
Fälttävlan Vad är den stora skillnaden mellan terräng och senskydd? Hur mycket bättre skydd ger terrängskydd? T.ex de från hööks, skyddar de mycket...
Svar
10
· Visningar
2 638
Senast: Estivuz
·
Trav Nu vet jag inte om denna tråden ligger rätt, men det är ju en travare problemet handlar om så jag lägger den här :D Jag hjälper för...
2
Svar
22
· Visningar
2 368
Senast: litentravare
·
N
Övr. Grenar Tänkte kolla hur intresset är för tornerspel i syöstra sverige. Jag och min sambo tycker att detta verkar jättekul, men tyvärr verkar...
Svar
6
· Visningar
1 302
Senast: evalill
·
Western Kom igen nu! Passa på att peppa varandra här! Skriv vad ni behöver peppning med och ge positivitet och glädje till varandra! Inga...
2
Svar
21
· Visningar
1 842
Senast: CindyLou
·
J
Dressyr Hej! Har ett eng.fullblod som är 6 år och ska ut och tävla imorgon för andra gången i hela hans liv, LB:1 och LA:1. Förra gången kom vi...
Svar
9
· Visningar
1 252
Senast: mellebandolo
·
Trav Hästen: Sto fem år, inte startat på lite drygt ett år. Tidigare gått VÄLDIGT tung fram, ridhästskor+sula och tunga boots, dock lättad...
Svar
14
· Visningar
6 220
Senast: wildrose
·
Western Vill gärna höra era åsikter om stötdämpande paddar, vilka som ni tycker är bra. Behöver ju inte vara en pad utan det kan ju vara något...
Svar
4
· Visningar
1 266
Senast: wrangler
·
Trav Jag undrar om det finns någon som kan berätta mer om Vaccares, varmblodig travarhingst? Han är morfar till min häst och jag skulle...
Svar
2
· Visningar
918
Senast: LilaTiger
·
F
Islandshäst Hej! Jag är lite på gång att köpa en häst som för tillfället går i en turridnings-/ridskoleverksamhet och jag (och versamhetsägarna)...
Svar
6
· Visningar
1 479
Senast: _flisan
·
A
Tävling Får man vara med på blåbärsdressyr fastän man är vuxen och har egen häst? Hästen ifråga har aldrig tävlat innan och därför skulle det...
Svar
7
· Visningar
1 719
Senast: Speedway
·
Western Jag är totalt och fullkomligt novis på western. Men jag håller på med ett projekt där jag samlar information om hästar där bland annat...
Svar
4
· Visningar
1 743
Senast: moiran
·
D
Western Hur spänner ni fast er sadel på bästa sätt? En del drar bara igenom och spänner som en vanlig sadelgjord. Men hur gör ni? Hur...
Svar
3
· Visningar
2 731
Senast: buckle
·
Islandshäst Är det bara jag eller är det färre helgkurser nu för tiden än vad det var förr? Vart jag än letar så är det bara privatlektioner som...
2
Svar
24
· Visningar
2 881
Senast: moli
·
Trav Packar man en körutrustning till sig själv (Hjälm, dress, handskar, skor och glasögon) plus bagage för fyra dagar i ett handbagage som...
Svar
7
· Visningar
1 040
Senast: YW1966
·
Körning Jag och min ena shettis lyckades knäcka skaklarna för flera veckor sedan, eller ja vi travade på en stig och ena skakeln gick av vilket...
Svar
7
· Visningar
1 382
Senast: _moa_
·
F
Dressyr Hej, hoppas någon kan vägleda mig vad det gäller kieffermodellerna! Har tittat lite på Lusitano/Kur/Master/Action/Mosel. Vad är...
Svar
10
· Visningar
1 237
H
Islandshäst Hej! Jag ska träna upp ett Islandshästar som bara stått i ett par år. Jag har inte ridit så mycket Islandshäst innan. Så tänkte bara...
Svar
16
· Visningar
2 765
Senast: hundraelva
·
Fälttävlan Det är väl dags att starta en alldeles egen tråd för hoppkvalen nu. Tycker det vore intressant att se hur många som egentligen tycker...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 903
Senast: aicha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka