Kurser nu o förr?

Sv: Kurser nu o förr?

Skillnaden fårn förr och nu är att NU finns det alternativ.. det finns rena ridkurser OCH rid ch teoretiska kurser...

Letar man så finner man ju kurser med boede och mat

Rena teoretiska kurser är oki då vet man redan då med sig att det ej är någon ridning.. det är med föreläsningar ser jag de som än kursernärdet är rena teoretiska dagar.

Sedan lär man ju sig olika... jag lär mig bäst genom att få utöva de jag får höra.Alltså ska jag lära mig tölta lär jag mig det bäst när ajg rider och en står på marken och talar om vad jag ska göra..

Än att jag ska enbart få höra en som berättar hur man skall göra och sedan åker jag hem och försöker göra de nu han/hon sa och de man nu kommer ihåg:crazy:

Men det är ju hur jag funkar bäst...andra funkar på ett annat sätt:)

Jag tycker det är bra att det finns ollika typer av kurser.. vill man åka iväg sova äta så gör man de.. villman inte de så struntar man i de=)=)

Jag tycker också att utbudet blivit lite begränsat. Sedan tycker jag att JAG SJÄLV blivit lite begränsad - det lockar inte riktigt att vara borta en hel helg från barn, hem och make. Helgerna har blivit lite heliga. Nu har jag hittat/blivit tipsad om en kurs med lektion fredag em, övernattning och middag, två lektioner och lunch lördag. Helt suveränt! Halva helgen är fortfarande ledig, jag kan jobba större delen av fredagen och ändå får jag kursa på det "gamla hederliga" sättet! Och till ett MYCKET bra pris!

Sedan är jag en sådan där drivande person själv som släpar hit tränare och gör egna kurser, i morgon tex kommer Anders Eriksson hit och har Tömkörningskurs för 8 glada kvinnor! (Något jag lärt mig är dock att vara försiktig med vilka deltagare man bjuder in och inte ha anmälan för öppen...)

Tyvärr har jag ingen egen bana, utan lånar grannens. Har inget stall att hysa in hästar (mitt är för litet) - utan får dela av och använda mina hagar. Men det GÅR om man VILL!

jag tycker det låter som om du skulle passa perfekt att vara med i styrelsen i en lokalförening :) Det är precis sådana personer som dig som behövs där, nån med massor av idéer och förslag. Är själv med i en styrelse, och jag vet hur viktigt det är att ha med personer med många olika idéer för att det ska hända något.
Du kan ju alltid tips din förening om olika aktiviteter :)

"min" klubb fixar inte heller någonting utan det är typ 3 saker per år som händer lite trist..

Jag tror på att mer aktiviteter i en klubb/förening så blir de mer fart på medlemmarna med.

Har man vi säger 1 gång i månaden långritt så kan amn inte ena månaden kasnke man kan andra! men som det är nu har dom bara 1-2 per år och kan amn inte så så är det kört!

Att man har träningar varje vecka att om man är intresserad ringer man till tränaren åker ut ett gäng till banan och kör ett pass..

Att man annordnar en massa roligheter.. skoj tävlingar. lätta blåbärshoppningar, tips"promenad"(ridning) till häst, lättare distanstävlingar. fejk visningar så man får visa upp sin häst för riktiga domare som om det var på riktigt och få en bedömning som om det var på riktigt fasten det är på låssas=)

Ha öltölt, ha grillkvällar ha trecc tävlingar ha kurser i NH, lastträningskurser, ja jag kan rabbla på tillall oändlighet..

Allt behöver ju inte vara på så blodigt allvar och alltid handla om islandhästtävlingar så fort det är tal om tävling tycker jag..
Sedan att man så klart har islandshäst tävlingar kanske varannan månad?!

Mer händelse i våra klubbar tack:banana::bump:

Ffa är det medlemmarna som gör klubben, styrelsen och dess medarbetare är endast där för att förverkliga medlemmars önskemål.

Ffa är det medlemmarna som gör klubben, styrelsen och dess medarbetare är endast där för att förverkliga medlemmars önskemål.

Precis, det tycker jag att det ofta verkar saknas förståelse för. Jag är sedan ett antal år aktiv både inom själva huvudorganisationen SIF och lokalt, och jag tycker att det ofta upplevs vara en stor klyfta mellan vad de icke aktiva medlemmarna uppfattar att de aktiva skall göra och vilket inflytande de själva har. Jag känner en stor mentalitet av "vi och dom", men den uppfattar jag defenitivt inte som kommande från styrelsehåll utan från medlemssidan tvärtom välkomnar både styrelsen i min lokalförening, och de som styr i de utskott jag varit och är med i i själva SIF nya krafter från alla landets regioner.

Jag kom med i själva SIFs organisation genom att anmäla mig som frivillig på ett årsmöte när ett utskott efterlyste medarbetare och sedan har det rullat på. Det är dessutom fritt fram för vem som helst att nominera folk (eller sig själva antar jag?) till olika poster via valberedningen, det finns trots allt goda möjligheter att påverka framtiden om man har tid och kraft att engagera sig.

Det pratas ofta om "styrelsen" som något enhetligt och avlägset, "klubben för inbördes beundran" när i själva verket styrelsen är vanliga medlemmar, av olika slag som har valt att vara aktiva i föreningen eller förbundet. Det jobbas på att ändra detta synsätt och få alla att känna sig delaktiga i beslutsfattandet och känna att de kan påverka SIFs och lokalföreningarnas framtid.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Egentligen hade jag inte tänkt att jag skulle skriva något om veckans ridlektioner... Min ridskola har redan börjat sin termin, men rent...
Svar
0
· Visningar
540
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Då våran lektionsverksamhet är relativt liten med ridlekis och ridskola 4 dgr i veckan på tisdagar, onsdagar, torsdagar och lördagar och...
2
Svar
24
· Visningar
2 014

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka