Hoppkvalens vara eller icke vara!

Sv: Hoppkvalens vara eller icke vara!

Vem har tillsatt våran kära kommitté som vi så gärna skulle göra oss av med (eller i alla fall få på bättre tankar)? Vad kan vi göra för att förändra? Kan vi göra någonting?

Enklaste sättet är att deltaga på ridsportförbundets årsstämma och rösta så som man vill ha det. Tyvärr gäller det att få så många med "rätt" åsikt att också komma så ni har majoritet.:idea:

riktigt så funkar det inte.. :laugh:

Svenska ridsportförbundet är en ideell förening som styrs av medlemmarna. De som bestämmer inom förbundet är tillsatta av stämman. Sen kan de som blev valda vid stämman anställa andra. Men vill du påverka ska du påverka stämman.

Vem som helst får inte deltaga på stämman, det är bara representanter från klubbar och distrikt. Så nej, så enkelt är det inte.

Egentligen är det så enkelt. För alla som tävlar är ju medlemmar i klubbar och distrikt.
Det gäller bara att vi väljer rätt personer. Och inför stämman är varje representant skyldig att framföra det som önskas av dem den representerar. Det finns en del formlalia såklart, men det går att påverka.

Demokrati kallas det visst ;)

Ja du, det är klart att det låter fint. Men i verkligheten tycker jag inte det är så enkelt. På årets stämma tror jag inte att jag hörde ett knyst om fälttävlan.

"Det gäller bara att vi väljer rätt personer." Plättlätt, eller hur? :angel:

Liknande trådar

• Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
45 611
Senast: Mineur
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 252
Senast: Sasse
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 527
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar