Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Islandshäst En riktig nybörjarfråga, jag vet =) Ska rida islandshäst för första gången på länge (15 år kanske!) och började fundera på detta idag...
Svar
3
· Visningar
3 436
Senast: loveponies
·
Körning jag har en liten shettlands ponny som är under inkörning (dock 14 år gammal) och har en gammal brösta som tydligen inte ska passa till...
2
Svar
22
· Visningar
2 568
Senast: -Catherine-
·
Fälttävlan Ingen som ska till Baståsen nästa helg? Jag gör ett nytt försök med mitt stora skrälle:p Denna gång ska vi åtminstone röra vid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 860
Senast: PrinceFair
·
Körning Jag letar ny vagn och har hittat en vagn jag kanske ska åka och titta på, en maratongigg. Problemet är att den endast har ett säte, och...
Svar
3
· Visningar
1 402
Senast: klasselover
·
Western Vad är det som sätter just DET priset på en häst? Är det att den har RÄTT stamtavla, inriden av RÄTT tränare eller vad är det som...
Svar
5
· Visningar
1 609
Senast: frivilligt
·
Distans Följer ett par distansbloggar och njuter av läsningen... blir galet inspirerad och kastar mig ut till stallet och drar iväg en repa med...
Svar
14
· Visningar
1 932
Senast: BandyBoy
·
Hoppning Vad brukar man få för priser i lokala tävlingar? Ska tävla Lc snart så lite nyfiken på vad det är för priser :)
Svar
10
· Visningar
1 547
Senast: MoaAmanadaa
·
Western Nu under vintern har man ju tid att uppdatera och pimpa sin showklädsel och utrustning till hästen! Jag vill gärna blinga upp min...
2
Svar
20
· Visningar
3 184
Senast: B070715
·
Hoppning hej , jag har en liten fundering jag skulle behöva lite hjälp med, saken är den att min kompis håller på att utbilda en welsh hingst...
Svar
7
· Visningar
1 745
Senast: JeennI
·
Islandshäst hej jag vet inget om passgång - vi har bara en del biomekanisk funderingar. är hästen böjbar i pass - skulle man kunna rida en öppna i...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
11 321
Senast: Susan
·
P
Fälttävlan Kommer det vara några träningar i sthlm hållet?.. Tacksam för svar :D
Svar
1
· Visningar
834
Senast: Ponnytjejen3
·
Western Nu senast när jag köpte schampo så sålde försäljaren på mig ett whitening schampo eftersom min häst har vita strumpor. Har inte provat...
Svar
17
· Visningar
1 672
Senast: Wild Rein
·
C
Distans Som har pågått idag hade samlat en del svenska ekipage, tänkte jag skulle lämna en liten rapport hur det såg ut när jag lämnade...
Svar
5
· Visningar
1 695
Senast: Elcapelka
·
Western Snokar lite åt en kompis :) Lägger inte ut stam just nu. Stoet har lång rygg, något markbundna gångarter, väldigt fin trav, bra jog...
2
Svar
38
· Visningar
4 649
Senast: CeciliaT
·
Islandshäst Känner mig lite smått eb just nu. :crazy: Har funderat på att betäcka mitt 4 åriga sto detta året och sätta igång henne nästa år. Har...
Svar
3
· Visningar
3 297
Senast: lotols
·
Tävling Vad är nödvändigt att ha med sig till en lokal dressyrtävling? Pass? Vaccinationsintyg? (Orginal eller kopior?) Ryttarlicens? Grönt...
Svar
4
· Visningar
1 512
A
Tävling Hur tusan hittar man tävlingar som är på gång? Har kollat tävlingsterminen men har räknat ut att jag får åka minst 30 mil om jag vill...
Svar
4
· Visningar
1 182
Senast: Baron Linge
·
Y
Western Jag undrar hur man ska gå till väga om man vill börja rida western och lära sin häst. Fnns det många instruktörer och kurser ? Jag har...
Svar
8
· Visningar
3 664
Senast: Tuffy
·
A
Körning Är det någon som har erfarenhet av tattiniselarna? (Är själv "nybörjare" på körning) Letar sele och är beredd att hosta upp lite pengar...
Svar
17
· Visningar
1 564
Western Behöver lite hjälp.... Vi har anmält oss till haltern på Jälla den 4 juli. Jag är nybörjare på detta så jag behöver lite råd av er som...
Svar
4
· Visningar
1 033
Senast: Wild Rein
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka